امدادرسانی راهداری تالش به ۲۳۰ خودرو گرفتار در کولاک

کلانشهر : رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش از امدادرسانی راهداران به ۲۳۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در محور اسالم به خلخال خبر داد.

غلامحسین بختشاهی روز جمعه اظهار کرد: شب گذشته به علت کولاک شدید، بارش برف و لغزندگی محور اسالم به خلخال، به ۱۵۰ مسافر و سرنشین ۲۳۰ خودرو گرفتار در کولاک، در پایگاه های راهداری و جمعیت هلال احمر اسکان داده شد.

وی ادامه داد: ۱۶ راهدار با ۱۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مشغول برف روبی و نمک پاشی مسیر بودند و از ساعت یک تا دو بامداد با مساعد شدن شرایط جوی، خودروها و مسافران اسکان یافته به مسیرهای خود هدایت شدند و فقط ۶ نفر از مسافران تا صبح در پایگاه اتراق کردند.

وی افزود: شب گذشته علی اوسط اکبری مقدم معاون امور عمرانی استاندار گیلان نیز به همراه من از فعالیت راهداران، شرایط مسیر و اسکان مسافران بازدید کرد و در جریان خدمات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش قرار گرفت.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش گفت: اکنون محور اسالم به خلخال باز اما همراه داشتن زنجیر چرخ برای گذر ضروری است و رانندگان در مسیرهای برفگیر، حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

بختشاهی ادامه داد: بقیه راه ها و جاده های مواصلاتی تالش باز و تردد وسایل نقلیه در آنها برقرار است و مشکلی در خدمات رسانی به خودروها در مسیرهای ارتباطی نداریم.

محور اسالم به خلخال به ۷۰ کیلومتر امتداد از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است و با توجه به ارتفاع قابل توجه، در زمستان برفگیر است.

ایستگاه هواشناسی تالش وضع هوای این شهرستان را در زمان ارسال این خبر، بارانی و دمای هوا را ۶ درجه سانتیگراد اعلام و برای دو روز آینده آسمانی نیمه ابری، مه آلود و بارانی پیش بینی کرد.

 

 

ایرنا