تعطیلی چند واحد تولیدی لبنیات در گیلان


۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۷:۵۹ | کد خبر: ۵۱۹۷ چاپ
تعطیلی چند واحد تولیدی لبنیات در گیلان

کلانشهر : به گزارش مرور، هر چند شایعه‌ی وجود سم آفلاتوکسین درمحصولات لبنی از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رد شد، اما همین شایعه کافی بود تا چند واحد تولیدی فرآورده های شیری و لبنیات در استان به تعطیلی کشانده شوند.

پخش اخبار مرتبط با آلوده بودن تولیدات شیر استان‌های شمالی توسط صدا و سیما باعث نگرانی مردم و تعطیلی چندین واحد تولیدی محصولات لبنی موفق در گیلان و مصرف کمتر محصولات لبنی توسط مردم شد.

«آرش فرزام‌صفت» معاون هماهنگی امور اقتصادی استان با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر شاهد آرامش بازار، تعادل قیمت برخی اقلام و حتی روند کاهشی قیمت‌ها بودیم، اما همچنان به رصد دقیق قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم تاکید داریم.

وی به صدماتی که به برخی واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی استان به‌ دلیل اخبار منتشر شده توسط صدا و سیما وارد شد، تاکید و بیان کرد: در حال حاضر هیچ مواد آلوده کننده‌ای در تولیدات شیر و محصولات لبنی این واحدهای تولیدی مشاهده نشده و همه در حال تلاش برای عرضه محصول باکیفیت هستند.

فرزام‌صفت تاکید کرد: هیچ گزارشی مبنی بر وجود مواد آلوده در شیر و سایر محصولات لبنی استان ارسال نشده است. انتشار این‌گونه اخبار توسط تلویزیون مبنی بر آلوده بودن محصولات لبنی و شیر، ضربه جبران‌ ناپذیری به واحدهای تولیدی زده و موجب مصرف کمتر محصولات لبنی توسط مردم شده است.

پیشتر « فیروز سرودی» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی‌های دقیق انجام‌ شده وعدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان خبر داده و گفته بود: بازرسان و کارشناسان علوم پزشکی مداوم و همه ‌روزه از کارخانه‌ها و واحدهای تولید شیر بازدید کرده و تمام مراحل از جمله تولید، بسته‌بندی و پاستوریزه‌ کردن آن را بررسی می‌کنند. تا کنون نیز آفلاتوکسین در محصولات لبنی استان دیده نشده است.