فرهاد دلق پوش، مدیرکل صمت گیلان:

معدن کاری های بدون مطالعه هزینه های زیادی به گیلان تحمیل می کند


۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۹:۲۸ | کد خبر: ۵۲۴۰ چاپ
معدن کاری های بدون مطالعه هزینه های زیادی به گیلان تحمیل می کند

کلانشهر _ گروه سیاسی: فرهاد دلق پوش امروز در جلسه شورای معادن استان بر شتاب روند ساماندهی امور معادن ضمن حفظ شرایط محیط زیست تاکید کرد و گفت: ایران کشوری پهناور با ظرفیت های متعدد است، معادن را از جمله ظرفیت های ارزشمند خدادادی است که نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از معادن متروکه علاوه بر برنامه ریزی، نیازمند تعامل بیشتر با اداره کل منابع طبیعی استان هستیم، تصریح کرد: بازدیدهای مشترک با اداره کل منابع طبیعی سبب تسریع روند عملکردی در حوزه معادن متروکه خواهد بود و این سازمان از تمام ظرفیت های خود جهت تعامل در اجرایی کردن مصوبات شورای معادن استان و کمک به تامین مواد اولیه پروژه های عمرانی استفاده خواهد کرد و این موضوع در نهایت به تسریع در عمران و آبادی استان کمک خواهد کرد.
وی بر ضرورت شناسایی از ظرفیتهای جدید تاکید و عنوان کرد: لازم است از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، کارشناسان خبره، دانشگاهیان و فعالان این عرصه برای ایجاد بستر مطالعاتی دقیق با موضوع معادن و بهره مندی از ظرفیت های نوین معدنی استفاده کنیم.
دلق پوش تعرض و خسارات ناشی از معدنکاری بدون مطالعه، به سایر تاسیسات و شبکه‌های زیرساختی همچون شبکه‌های انتقال انرژی را موجب تحمیل هزینه‌های بسیار خواند و افزود: ضروری است پیش از اجرای پروژه‌ها، مطالعات و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.
رئیس سازمان صمت گیلان سرمایه گذاری جدید در حوزه فرآوری مواد معدنی را فرصتی مطلوب در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال استان دانست و تاکید کرد: لازم است فرآوری مواد معدنی با ایجاد ارزش افزوده در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فعالیت های این حوزه تنها در بخش خام فروشی محدود نشود.

نظر شما:

security code