ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه


۱۳۹۸/۱۱/۰۹ - ۱۳:۱۶ | کد خبر: ۵۲۴۷ چاپ
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه

کلانشهر : کارشناس هواشناسی: سامانه بارشی جدید از شمال غرب، بعدازظهر روز جمعه وارد کشور می‌شود و بیشتر مناطق را دربرمی گیرد.

امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز پیش بینی می‌شود بارش آن هم به طور پراکنده و خیلی خفیف در ارتفاعات زاگرس، مرکزی و البرز پیش رو داشته باشیم و احتمال بارش خیلی خفیف در نواحی شرقی و شمالی استان خوزستان نیز وجود دارد.

وی گفت: برای پنج شنبه این بارش‌های خفیف فقط در ارتفاعات شمال شرق کشور ممکن است اتفاق بیفتد ضمن اینکه در سایر مناطق کشور تا روز جمعه به طور کلی جوی آرام و پایدار پیش رو خواهیم داشت که باعث افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد که البته خیلی حاد نخواهد بود.
سرکرده افزود: پیش بینی می‌شود برای جمعه بعدازظهر یک سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شود و از روز شنبه بسیاری از استان‌ها درگیر بارش برف و باران خواهند شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش برف و باران را پیش رو داشته باشیم، همچنین در شمال ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: البته در استان‌های ساحلی دریای کاسپین نیز بارش خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز و زاگرس پیش بینی می‌شود بارش‌ها به شکل برف ظاهر شود ضمن اینکه بارش‌ها در تمام این استان‌ها یکنواخت نخواهد بود.

سرکرده افزود: از امروز تا پایان هفته به طور نسبی افزایش دما را به ویژه در سواحل دریای کاسپین داریم و این احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی را افزایش می‌دهد؛ از روز شنبه کاهش ۷ درجه‌ای دما اتفاق می‌افتد.

وی گفت: امروز آسمان تهران صاف و دما در گرم‌ترین ساعات به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.