مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد :

احتمال وقوع پدیده «فون» در عرصه های جنگلی گیلان


۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۲:۲۳ | کد خبر: ۵۲۵۴ چاپ
احتمال وقوع پدیده «فون» در عرصه های جنگلی گیلان

کلانشهر : مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم و ظهور و بروز پدیده «فون»، گفت: کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم زمینه وقوع آتش سوزی های احتمالی در جنگل های استان را فراهم می کند.

محسن یوسف پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم در استان طی امروز و فردا، اظهار کرد: گردشگران، دامداران و حاشیه نشینان جنگل ها از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه های طبیعی استان به جد بپرهیزند.

وی با بیان اینکه کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم زمینه وقوع آتش سوزی های احتمالی در جنگل های استان را فراهم می کند، افزود: حریق ناشی از وزش باد گرم در دی ماه امسال بالغ بر ۲۸۲ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی گیلان را در ۱۴ شهرستان درگیر کرده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید و خیلی شدید و ظهور و بروز پدیده «فون»، به روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با هر حادثه احتمالی در این زمینه فراهم کنند.

یوسف پور از مردم خواست با طبیعت مهربان باشند و اضافه کرد: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان آماده پاسخگویی و دریافت گزارش مردم عزیز است.


ایسنا