در پی افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا :

سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرد


۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۱:۴۸ | کد خبر: ۵۲۶۶ چاپ
سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرد

کلانشهر : سازمان جهانی بهداشت با توجه به افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷۰ تن، وضعیت فوق العاده جهانی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه با تأیید مرگ ۱۷۰ تن در اثر ابتلاء به ویروس کرونا در کشور چین، وضعیت فوق العاده جهانی اعلام کرد.

بنا به اعلام این سازمان، تاکنون موارد ابتلاء به ویروس کرونا در ۱۸ کشور جهان گزارش شده است.

در این میان، ایالات متحده نیز نخستین مورد از انتقال انسان به انسان این ویروس در آمریکا را گزارش داد.

کارشناسان می‌گویند که موارد انتقال انسان به انسان این ویروس- که تاکنون در خارج از کشور چین و در کشورهای آلمان، ویتنام و ژاپن گزارش شده است- مایه نگرانی است؛ زیرا نشاندهنده پتانسیل فراوان این ویروس برای شیوع گسترده است.

«تدروس ادهانوم قیبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت که جهان طی هفته‌های اخیر شاهد شیوع بی سابقه (ویروس کرونا) بوده است که با واکنشی بی سابقه نیز روبرو شده است.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، بزرگترین نگرانی این سازمان پتانسیل شیوع این ویروس در کشورهایی با نظام بهداشت و درمان ضعیف‌تر است.

گفتنی است که اعلام وضعیت فوق العاده جهانی با ارائه توصیه‌هایی به تمام کشورهای جهانی همراه خواهد بود. هدف از این اقدام، پیشگیری یا کاهش نرخ شیوع این بیماری به ورای مرزها است.


مهر