فاطمه نوروزیان، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

آغاز کنترل های فیزیکی در مبادی ورودی هرمزگان از خارج از کشور


۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۲:۱۲ | کد خبر: ۵۲۶۷ چاپ
آغاز کنترل های فیزیکی در مبادی ورودی هرمزگان از خارج از کشور

کلانشهر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

آغاز کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی هرمزگان از خارج از کشور

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به بندرعباس به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به‌منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا از طریق مسافران ورودی از خارج از کشور، پیش‌بینی‌های لازم و دستورالعمل‌های مربوطه به جهت کنترل مسافران ورودی از کشور امارات، چین و سایر کشورها در بنادر و فرودگاه‌های استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان تاکنون مشاهده نشده است، اظهار کرد: از تمامی شهروندان هرمزگان می‌خواهم به شایعات، حواشی و مطالب غیر مستند که از منابع و مراجع غیر رسمی صادر شده است توجه نداشته باشند و اخبار جعلی را در فضای مجازی منتشر نکنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسافران ورودی از مبادی هوایی و دریایی از مبدأ امارات متحده عربی به لحاظ بیماری کرونا مورد کنترل‌ قرار می‌گیرند، تصریح کرد: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به مرکز استان به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغازشده و ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه همچنین شمار نیروهای کنترلی خودمان در دو بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر را نیز افزایش داده‌ایم تا اتباع سایر کشورها نیز در زمان ورود به خاک کشورمان مورد کنترل‌های بهداشتی و غربالگری قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در درگهان و قشم نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا به دلیل حضور شماری از اتباع چینی در جریان است و واحدهای ویژه ما در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

نوروزیان با بیان اینکه شهروندان به آموزش‌ها و اطلاعیه‌های ارسالی در سایت و کانال دانشگاه علوم پزشکی توجه کنند، اضافه کرد: کلیه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه در حال انجام است.

وی در خصوص همکاری و تعامل با آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در جلسات با مسئولان آموزش و پرورش تأکید شده در مدارس مواد شوینده برای رعایت بهداشت فردی به اندازه کافی باشد و دانش آموز با علائم تب، سرماخوردگی و تنگی نفس در مدرسه پذیرفته نشده و به مراکز درمانی معرفی شوند.

نوروزیان با تأکید بر اینکه تیم درمانی بیمارستان های هرمزگان تقویت شده است، تصریح کرد: با فرودگاه بندرعباس هماهنگی لازم به عمل آمده تا آمار و لیست و پروازهای خارجی ارائه شود تا مسافران هر پرواز خارجی پس از نشستن مورد معاینه تیم درمانی علوم پزشکی قرار بگیرند و در صورت داشتن علائمی همچون تب از فرودگاه به بیمارستان منتقل شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: ضروری است تا دستورالعمل‌های ساده برای مقابله با ابتلا به این بیماری را موردتوجه ویژه قرار دهیم که مهم‌ترین آن شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن با ژل‌های ضدعفونی‌کننده و استفاده از ماسک در صورت سرماخوردگی و مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم سرماخوردگی، دوری از بیماران مشکوک وعدم حضور در اماکن شلوغ به‌ویژه افراد پرخطر را رعایت کنیم.