۱۲هکتار از جنگل های سیاهکل دچار حریق شد


۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: ۵۲۸۲ چاپ
۱۲هکتار از جنگل های سیاهکل دچار حریق شد

کلانشهر : رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیاهکل گفت:۱۲ هکتار از جنگل های شهرستان در اثر وزش باد گرم دچار حریق شده بود که تا ساعت شش صبح امروز در اغلب مناطق آتش خاموش شد.

علی رهنما روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حریق صورت گرفته در حاشیه روستاهای کلنادان ، خرارود ، ملک رود بالا و کولاک آور تا ساعت شش صبح امروز خاموش شد و در بعضی مناطق که هنوز بصورت کامل آتش خاموش نشده نیروهای منابع طبیعی با همکاری مردم در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی علت بیشتر حریق ها را آتش زدن اراضی ملی توسط افراد سودجو به قصد تصرف عنوان و از مردم و اهالی روستاها درخواست کرد با منابع طبیعی شهرستان در این زمینه ها همکاری داشته باشند.

وی اراضی نهال کاری شده در شهرستان سیاهکل را حدود ۵۰ هکتار ذکر و تصریح کرد: برای حفاظت از جنگل ها و اراضی نهال کاری شده ۲۸ قرقبان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و از اعضای شوراها و افراد ساکن مناطق جنگلی نیز برای حفاظت از جنگل کمک گرفته می شود.

به گفته وی در آتش سوزی های شب گذشته برخی از مناطق نهال کاری شده هم دچار آتش سوزی شدند که میزان آن سطحی و اندک بود.

شهرستان سیاهکل دارای ۷۸ هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی است که جنگل های آن از نوع هیرکانی و پهن برگ به شمار می روند و سابقه آن به دوره سوم زمین شناسی برمی گردد.


ایرنا




* عکس تزئینی است و مربوط به حادثه فوق نمی‌باشد