«کرونا» علیه بزرگترین رویداد ورزشی جهان :

شایعه لغو المپیک ۲۰۲۰ چقدر جدی است؟


۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: ۵۲۸۳ چاپ
شایعه لغو المپیک ۲۰۲۰ چقدر جدی است؟

کلانشهر : بعد از لغو بسیاری از مسابقات بین‌المللی در چین، این بار شایعه لغو المپیک ۲۰۲۰ به صورت جدی مطرح شده است.

در روزهای اخیر و بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در چین شاهد لغو مسابقات مختلف بین المللی یکی پس از دیگری بودیم. چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و یکی از پهناورترین کشورهای جهان هر‌سال میزبان مسابقات مختلف بین‌المللی در رشته‌های مختلف است. در فاصله کوتاه باقیمانده تا المپیک توکیو هم خیلی از مسابقات کسب سهمیه و رقابت‌های بین‌المللی دیگر قرار بود طی یکی، دوماه آینده در چین برگزار شود که همگی یا رسما لغو شدند یا در آستانه لغو قرار دارند. مسابقات جهانی دوومیدانی داخل سالن یک‌سال به تعویق افتاد، جام‌جهانی اسکی لغو شد، مسابقات گزینشی المپیک در رشته بوکس به کشور اردن منتقل شد، مسابقات جهانی شیرجه در چین لغو شد و حالا زمزمه لغو مسابقات گزینشی المپیک در رشته کشتی هم به گوش می‌رسد.

در این میان شایعه لغو المپیک ۲۰۲۰ هم به صورت جدی مطرح شده است. در شرایطی که خبرها حاکی از ابتلای ۱۴ نفر به ویروس کرونا در ژاپن است،‌ برخی می‌گویند با ادامه این روند ممکن است المپیک توکیو هم لغو شود.

آنطور که گاردین در گزارش خود آورده، این عنوان که "بازی‌های المپیک لغو شده" ۵۰ هزار توییت شده، اما در مقابل شهردار توکیو به شایعه لغو المپیک این‌گونه واکنش نشان داد: «هیچ چیزی نمی‌تواند مانع برگزاری این رقابت‌ها شود. می‌خواهم این شایعه را رد کنم.»

از سوی دیگر کمیته بین المللی المپیک(IOC) در بیانیه ای نوشت: اقدامات متقابل علیه بیماری‌های عفونی بخش مهمی از برنامه‌های توکیو۲۰۲۰ برای برقراری سلامتی و امنیت است. کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ همکاری لازم را با نهادهای مرتبط خواهد داشت و به دقت بیماری‌های عفونی را رصد می‌کند.»

با این شرایط باید دید ژاپن و البته چین به عنوان منبع اصلی این ویروس چقدر در کنترل کرونا موفق عمل می کنند و آیا تا یکی، ۲ ماه آینده شرایط بهتر خواهد شد یا خیر.


ورزش سه