حضور دو مدرس وزنه برداری «چینی» در رشت


۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۶:۵۵ | کد خبر: ۵۲۸۷ چاپ
حضور دو مدرس وزنه برداری «چینی» در رشت

کلانشهر: مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: دو مدرس بانوی چینی برای حضور در مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو وارد رشت شدند.

مریم بخشی روز شنبه در نشست خبری پیش از برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۵۰ وزنه بردار به همراه داوران ، مربیان و مدرسان از ۱۸ کشور  در پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان نامجو حضور دارند.

وی افزود: همچنین دو مدرس بانوی چینی نیز وارد رشت شدند تا در کلاس های مدرسی وزنه برداری  حین انجام رقابت های بین المللی شرکت کنند که البته حضور این دو مدرس چینی با هماهنگی های انجام شده با وزارت امور خارجه ، وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان صورت گرفته و روادید آنان نیز  بررسی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا در چین، این دو مدرس هیچ مشکلی نداشته و روادید آنها نیز از شهرهایی صادر شده که این بیماری در آن شیوع نیافته و همچنین آنان نیز برای خروج از کشور نیازمند کسب اجازه از سوی وزارت بهداشت خود هستند و همچنین در فرودگاه تهران نیز مورد معاینه قرار گرفته و این دو مدرس به هیچ وجه مشکلی ندارند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان محمود نامجو از روز یکشنبه (فردا) در رشت آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت که در روز پایانی و در مراسم اختتامیه ، سعید سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان حضور خواهد یافت.

بخشی بیان کرد: البته برای آماده شدن سالن محل مسابقات زحمات زیادی کشیده شده به خصوص مسئولان هیات وزنه برداری گیلان زحمات شبانه روزی را متحمل شدند تا این مکان برای میزبانی آماده شود و هم اینک نیز این سالن به گونه ای بازسازی و مرمت شده که چند فدراسیون و هیات های مربوطه درخواست برگزاری مسابقات بین المللی را در این سالن دادند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ما سعی داریم که این رقابت ها را به نحو شایسته ای میزبانی کنیم و این میزبانی شایسته را به جهان انتقال دهیم چون برای برگزاری مسابقات، چالش هایی وجود داشت و مسئولان تعدادی از کشورها سعی در سیاه نمایی داشته و می خواستند این رقابت ها لغو شود اما وزارت ورزش برای برگزاری بدون حاشیه این رقابت ها را تضمین کرد و تاکنون نیز هیچ کشوری انصراف ندادند و اکثر کشورها نیز هم اینک وارد گیلان و شهرستان رشت شده اند.

وی در ادامه به پروژه های دهه فجر نیز اشاره و  اظهار کرد: قرار است ۱۲ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ ملیارد ریال روز سه شنبه هفته جاری و با حضور وزیر ورزش و جوانان در گیلان مورد بهره برداری قرار گیرد که با افتتاح این تعداد پروژه، سرانه ورزشی این استان نیز افزایش خوبی خواهد یافت.