سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای نظارت بر دستگاه ها هستند

استاندار گیلان بر لزوم عدم جذب نیروی جدید در دستگاه ها تحت عناوین نیروی طرحی، شرکتی و پروژه ای تاکید کرد و یادآور شد: سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای نظارت بر ارائه خدمات دستگاه ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در دومین جلسه شورای راهبردی توسعه استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم فعال سازی کارگروه های توسعه مدیریت در کلیه دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: برگزاری این جلسات اثربخشی لازم را درخصوص ساماندهی نیروی انسانی، میز خدمت و دولت الکترونیک داشته باشد.

وی خواستار رصد عملکرد کارگروه های توسعه مدیریت در دستگاه ها شد و تصریح کرد: بلوکه کردن پست های سازمانی بلاتصدی با در نظر گرفتن نیروهای توانمند و متخصص صورت گیرد تا در آینده اولویت های تبدیل وضعیت مشخص شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در برنامه جامع اصلاح نظام اداری باید از کلی گویی فاصله بگیریم و به سمت راهکارهای اجرایی برویم، افزود: دستگاه ها با توجه به تعداد ساعات پست های بلاتصدی برای کارمندان خود اضافه کار تعیین کنند. این روند کارآمدی و بهره وری سازمانی را افزایش می دهد و به صورت خودکار نیروی انسانی را در جهت کوچک شدن دولت مدیریت می کند.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه کاهش 5 درصدی حجم دولت به صورت سالیانه، گفت:ساز و کارها باید به گونه ای باشد که ذی نفعان از برنامه ها و دستورالعمل ها دفاع کنند. در حال حاضر ساز و کارهای ما بازدارنده نیست و خصلت خودکنترلی ندارد لذا دستگاه ها درصدد مراقبت صحیح از بخشنامه ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه میز خدمت باید به سمت دولت الکترونیک برود، تصریح کرد: میز خدمت نقش مهمی در کاهش مراجعه به ادارات دارد، اما باید بستر الکترونیکی شدن ارائه خدمات را فراهم کنیم. همچنین شناسنامه خدمت و ریزخدمت شهرداری ها براساس چارچوب وزارت کشور تدوین شود.

سالاری با اشاره به عدم وجود آمار درست و دقیق از فساد اداری، خاطرنشان کرد: فساد در برخی از دستگاه ها حاد، متوسط و یا کم است و نمی توان به کل دستگاه تسری داد، اما نباید از بازرسی و نظارت غفلت کنیم. همچنین کار نکردن دلیل بر سالم کار کردن نیست و مدیران باید شهامت انجام وظایق محوله و پاسخگویی را داشته باشند.

استاندار گیلان بر لزوم عدم جذب نیروی جدید در دستگاه ها تحت عناوین نیروی طرحی، شرکتی و پروژه ای تاکید کرد و یادآور شد: سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای نظارت بر ارائه خدمات دستگاه ها هستند لذا باید از سمن ها حمایت کنیم تا در قالب یک چارچوب مشخص و منسجم جهت بهبود وضعیت کار کمک کار ما باشند.

 

نظر شما:

security code