انتقال قلب نوجوان ۱۵ ساله به تهران برای پیوند

کلانشهر : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: قلب نوجوان ۱۵ساله گیلانی امروز از طریق اورژانس هوایی از رشت به تهران منتقل شد.

پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا گفت: خانواده ی نوجوان ۱۵ ساله گیلانی، اهل خشکبیجار که در اثر حادثه ترافیکی دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و دو کلیه وی را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهداء کردند.

وی افزود: قلب این نام آور جهت اهدا به یک کودک ۹ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

‌رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی صبح امروز ۱۵ بهمن ماه ۹۸ ساعت ۹:۳۰ صبح از تهران به رشت رسیدند همزمان عملیات جداسازی قلب در بیمارستان رازی رشت آغاز شد.

وی ادامه داد: در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودرو عملیاتی و یک دستگاه موتورلانس حضور فعال داشت. تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه سردار جنگل رشت منتقل و با پرواز جت به تهران رسیدند.

اسدی خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی های لازم، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کردند.

وی افزود: دو کلیه این نوجوان به دو خانم ۳۸ و ۴۶ ساله و کبد وی نیز به آقایی ۵۹ ساله اهدا شد.


ایسنا