شمار قربانیان کرونا به ۶۳۷ نفر رسید


۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۱:۴۴ | کد خبر: ۵۳۶۷ چاپ
شمار قربانیان کرونا به ۶۳۷ نفر رسید

کلانشهر : بر اساس اعلام مقام‌های چین، ۷۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر در این کشور بر اثر ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری به ۶۳۷ نفر افزایش یافت. 

کمیسیون بهداشت ملی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ اخیر ۷۳ نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا (۲۰۱۹-nVoC) جان باختند و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری به ۶۳۷ نفر افزایش یافت.

بر اساس این بیانیه، تعداد مبتلایان به ویروس به ۳۱ هزار و ۱۶۱ نفر اعلام شد که وضعیت چهار هزار و۸۲۱ نفر از این افراد وخیم و تعداد افراد مشکوک به ابتلا ۲۶ هزار و ۳۵۹ نفر است.

این در حالی است که تعداد مبتلایان تحت مراقب و درمان به ۱۸۶ هزار و ۴۵ رسیده است.

همچنین هزار و ۵۴۰ نفر از بیماران پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

این ویروس برای اولین بار ۱۲ دسامبر در ووهان شناسایی شد. ۲۷ نفر دیگر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در ۱۳ شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که ۱۴۴ میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.


ایلنا