جمشید رسایی در گفت و گو با کلانشهر:

باور ما این است که می توانیم بر مردم اثرگذار باشیم


۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۹:۲۷ | کد خبر: ۵۳۷۴ چاپ

کلانشهر: جمشید رسایی، کاندیدای اصلاح‌طلب گیلان در حوزه انتخابی رشت که به‌تازگی رد صلاحیت شده است با کلانشهر گفت‌و‌گو کرد.

نمایندگان مردم باید حرفی برای گفتن داشته باشند

رسایی در پاسخ به این سوال که‌ «اگر به مجلس ۹۸ ورود می‌کردید، می‌توانستیم از شما شاهد عملکردی متفاوت‌تر از آنچه لیست امید انجام نداد باشیم؟» گفت: «اصلاح طلبان با توجه به شرایط حاکم در آن مقطع زمانی عملکرد خوبی ارائه دادند‌. نمایندگانی بودند که وقتی به مجلس راه یافتند این انتظار وجود داشت که همه آنها در مجلس در قالب یک فراکسیون واحد عمل نکنند که به دلیل وجود دیدگاهای متفاوت این امر طبیعی است. در مقابل افراد دیگری که به فراکسیون واحد ملحق شدند به نسبت توانشان عملکرد بدی نداشته‌اند. باید افرادی انتخاب شوند که کارایی لازم را در مجلس دارا باشند و هر کس که به عنوان نماینده مجلس حضور می‌یابد باید حرفی برای گفتن داشته باشد. برخی افراد که به مجلس راه می یابند از ایجاد روابط برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کنند که مردم باید در رای دادن به این گونه افراد آگاه باشند.

آیا مردم دوباره به اصلاح‌طلبان اعتماد می‌کنند و شاهد ورود آنها به مجلس خواهیم بود؟

باور ما بر این است که می‌توانیم روی مردم اثرگذار باشیم. ما اگر در انتخابات حضور نداشته باشیم هنر نیست بلکه باید زمانی که مردم راضی نیستند بتوانیم آنها را پای صندوق‌های رای بیاوریم و بعد عملکرد گذشته خود را نقد کنیم و اصلاحات مورد نیاز را در بخش‌های مختلف اعمال کنیم. در این صورت می‌توانیم بگوییم که روی مردم اثر‌گذار هستیم.

چطور می توان مردم را متقاعد کرد که در انتخابات مانند گذشته شرکت کنند؟

باید مشکلات مردم را بررسی کنیم، باید عملکرد گذشته خود را نقد کنیم و اگر صادقانه با مردم روبرو شویم فکر می‌کنم که مردم در انتخابات حضور می یابند.

مهمترین اشتباه اصلاح طلبان در عملکردهای گذشته‌شان را چه می‌دانید؟

برای پاسخ به این موضوع باید برنامه‌ای که شروع شده و برنامه‌ای که اجرا شده و نتایج حاصل آن در شورای هماهنگی اصلاح طلبان یا شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بررسی شود چهارچوبی برای آن مطرح شود که بتوان راجع به آن صحبت کرد. من نمی‌توانم به تنهایی پاسخگوی این سوال باشم.

با توجه به عملکرد ارگان‌های مختلف در دوره انتخابات مجلس یازدهم در باب ورود کاندیداها به انتخابات اصلی‌ترین نقد به کدام نهاد باید وارد شود؟

در مسئله انتخابات، قانون، هیئت‌های اجرایی و نظارت و عملکرد احزاب و جناح ها و نهایتاً عملکرد مردم نیاز به اصلاحاتی دارد که عمده ترین آن موضوع ثبت نام دوره انتخابات است. باید اصلاحاتی برای کاهش دامنه ثبت نام کنندگان انجام شود.

رسایی همچنین در باب عقید‌ه‌ی سلیقه‌ای بودن انتخابات هم گفت:

«هیچ کدام از ما معصوم نیستیم و امکان دارد سهوا یا عمدا دچار اشتباه شویم. حتی با اصلاح قوانین این شرایط همیشه وجود خواهد داشت اما نمی توان گفت که این موضوع سازماندهی شده باشد.»

 در ادامه می‌توانید ویدیوی مشروح این مصاحبه را مشاهده نمایید: