اطفای آتش در جنگلهای گیلان ادامه دارد


۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۳۵ | کد خبر: ۵۳۸۶ چاپ
اطفای آتش در جنگلهای گیلان ادامه دارد

کلانشهر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: با اضافه شدن یک مورد جدید حریق جنگل در سیاهکل، اطفای حریق در جنگل های رودبار و سیاهکل ادامه دارد.

سرهنگ محمد قربانی لرد عصر روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تلاش نیروها برای مهار آتش سوزی های سطحی در مناطق جنگلی حلیمه جان و براگور رودبار و خرارود و گاوکول سیاهکل اظهار داشت: در زمان حاضر حریق در براگور رودبار و خرارود و گاوکول سیاهکل مهار شده اما نیروها در تلاش برای مهار حریق در حلیمه جان رودبار هستند .

وی با بیان اینکه از ساعتی پیش حریق جدید در اراضی جنگلی "چاشم سیاهکل" مشاهده شده، افزود: تمامی نیروها در منطقه برای مهار این آتش سوزی حضور دارند و آتش سوزی ها تحت کنترل است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان خاطر نشان کرد: در مهار آتش سوزی ها، علاوه بر نیروهای حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی، امدادی، هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی، بخشداران و فرمانداران همکاری دارند.

آتش سوزی جنگلها از پنجشنبه گذشته در سطح شهرستان های مختلف استان از جمله رضوانشهر، تالش، رودبار، سیاهکل و غیره روی داده و مردم در کنار دستگاه های مربوطه به موضوع اطفای حریق ورود کردند . این آتش سوزی ها در پی وزش باد گرم و شدت آن در دیروز گسترش یافت.

بر اساس آخرین آمار "تقریبی" ۱۰۴ هکتار از اراضی جنگلی گیلان دچار آتش سوزی شدند.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.