اطلاعیه آموزش و پرورش گیلان در پی بارش برف


۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۲۲:۱۱ | کد خبر: ۵۴۱۰ چاپ
اطلاعیه آموزش و پرورش گیلان در پی بارش برف

کلانشهر : به دنبال برودت هوا و ناپایدار بودن شرایط جوی استان، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اطلاعیه‌‌‌ای صادر کرد که بر اساس آن تا این لحظه مدارس فردا در استان گیلان در هیچ مقطع تحصیلی تعطیل نیست. متن نامه به شرح زیر است :

با توجه به کاهش محسوس دما از اواخر امشب و احتمال بارش برف در بیشتر نقاط استان، ستاد حوادث پیش بینی نشده اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اطلاعیه ای صادر کرد.

با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و کاهش 15 تا 25 درجه سلسیوس و به منظورضرورت ایجاد آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه بـا هـدف همـاهنگی و پیشـگیری از حوادث احتمالی در جهت حفظ سـلامتی دانش آموزان و جلوگیری از بروز خسارت های مالی به ساختمان های آموزشی و اداری از مدیران مدارس تقاضا می شود با تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه در مدارس به موارد زیر توجه فرمایند:

* در صورت بارش برف حضور مـدیران و عوامل اجرایی در مدارس الزامی است.

* در صورت بروز حادثه غیر مترقبه آموزشگاه با همکاری انجمن اولیاء و مربیان مدرسه اقدام عاجل معمول ، تا از خسارت و حوادث ناگوار بعدی جلوگیری شود.

* مدیران محترم نسبت به بخشنامه ها و پیامک های ارسالی توجه ویژه داشته باشند.

* قبل از وقوع حوادث احتمالی ،نسبت به شناسایی عوامل بحران زا و خطرآفرین در مدرسه و اقدام عاجل در پاکسازی و یا به حداقل رساندن آن صورت گیرد.

* هرگونه تعطیلی احتمالی واحدهای آموزشی در سطح استان و  نواحی توسط اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، صدا و سیمای مرکز گیلان و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می شود.

* به منظور رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی ، کلیه واحد های آموزشی در خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و همچنین مدیران مدارس نسبت به بررسی سامانه گرمایشی و رفع اشکالات احتمالی اقدام کنند.

* اطمینان از بستن شیرهای گاز در ایام تعطیلی مدارس و برف روبی مبادی ورودی مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد.  
 

 

                                                                                                                                     اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی
                                                                                                                                   اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان