دمای صفر درجه رشت / تداوم  بارش ها تا ظهر فردا

کلانشهر: کارشناس هواشناسی گیلان از تداوم شدت فعلی بارش برف تا ظهر فردا خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر در رشت ۱۵ سانتیمتر برف باریده و میزان بارش طی عصر و شب بیشتر خواهد شد.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارش برف در مناطق جلگه ای استان گیلان از شب گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر از هر ۱۳ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی استان گزارش بارش برف داریم.

وی با بیان اینکه دمای فعلی شهر رشت صفر درجه سانتی گراد است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته جیرنده با هشت درجه سانتی گراد زیر صفر، دیلمان با هفت درجه سانتی گراد زیر صفر و ماسوله با پنج درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب سردترین نقاط استان بودند.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به بارش باران در کیاشهر، تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون عمدتا در نواحی جلگه ای استان بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر برف باریده است.

غلامی با بیان اینکه محور اسالم – خلخال بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر بارش برف داشته است، عنوان کرد: در ارتفاعات مرکزی و شرقی استان نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر گزارش برف داشتیم.

وی از تداوم شدت فعلی بارش برف تا ظهر فردا خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر در رشت ۱۵ سانتیمتر برف باریده و میزان بارش طی عصر و شب بیشتر خواهد شد. وزش شدید باد و کولاک و مه آلودگی هوا از دیگر پدیده‌های جوی است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در مدت فعالیت این سامانه بارشی در نواحی جلگه ای استان بین ۲۰ تا ۷۰ سانتیمتر برف ببارد. البته در ارتفاعات بالادست بین یک متر تا ۱.۵ متر برف داریم.

غلامی از تضغیف سامانه بارشی مذکور از عصر و شب فردا خبر داد و بیان کرد: از اواخر وقت روز سه شنبه شاهد کاهش ابر خواهیم بود و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار یخبندان در استان را داریم.

انتهای پیام