دادستان عمومی و انقلاب شفت از ممنوعیت کامل سگ گردانی در معابر عمومی این شهرستان خبر داد.

به گفته وی، سگ گردانی در معابر و اماکن عمومی از جمله پیاده روها، خیابان ها، پارک ها، تفرجگاه ها، رستوران ها، کافه ها، سفره خانه ها و سایر فضاهای عمومی، نه تنها باعث اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی شهروندان می شود، بلکه تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی نیز به شمار می رود.
دادستان شفت با اشاره به اینکه بر اساس مواد ۶۱۸ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب تعزیرات و مجازات های بازدارنده)، سگ گردانی در اماکن عمومی جرم محسوب شده، گفت: حسب مورد، مرتکبان سگ گردانی با مجازات هایی نظیر حبس تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری مواجه خواهند شد.