پس از اعتراض نهایی به آرای شورای نگهبان:

آخرین تیر کاندیدای اصلاح طلب رشت هم بر سیبل ننشست


۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۲:۰۳ | کد خبر: ۵۴۵۳ چاپ
آخرین تیر کاندیدای اصلاح طلب رشت هم بر سیبل ننشست

کلانشهر: جمشید رسایی، کاندیدای اصلاح‌طلب حوزه انتخابی رشت که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود، پس از اعتراض به این حکم هم نتوانست مجوز شرکت در انتخابات دوم اسفند را کسب کند. اگرچه پس از بازنگری آرای شورای نگهبان و حتی پس از اعلام نتایج نهایی زمزمه‌هایی از تایید صلاحیت قریب‌الوقوع جمشید رسایی به گوش می‌رسید اما او با انتشار بیانیه‌ای رسما عدم تایید خود را از سوی شورای نگهبان اعلام کرد.

متن بیانیه او به شرح زیر است:

بسمه تعالی
و من یتوکل علی الله فهو حسبه
و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد

مردم شریف و فرهیخته شهرستان رشت

حمد و سپاس خدای بزرگ را که هر چه خوبی است از اوست .
درود می فرستم به روح امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ، سلام بر شما مردم قهرمان، مظلوم و صبور
در آستانه ورود به چهل و دومین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و آزمون بزرگ دیگری پیش روی مسئولین کشور و مردم عزیز ایران اسلامی قرار دارد، مقرر است انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه سالجاری برگزار گردد .
از چند ماه قبل اینجانب جهت حضور در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا اعلام آمادگی کردم و با توکل به خدا و همراهی برخی دوستان تلاش کردیم تا اقشار مختلف مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم .
متاسفانه در فرآیند بررسی صلاحیت ها علیرغم پیگیریهای انجام شده در مراحل مختلف صلاحیت بنده با بهانه های واهی و دلایلی که به نظرم غیرمنطقی و خارج از چارچوب قانون بود تایید نشد، لذا امکان حضور در این انتخابات به عنوان کاندیدای شما مردم رشت برایم فراهم نگردید و این حق مسلم که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حق الناس است از من سلب شد. قطعا اینجانب بابت این ظلم و بی عدالتی گذشت نخواهم کرد و روز قیامت در پیشگاه حضرت حق از تمامی افرادی که در این مسیر دخیل و سهیم بودند شکایت می کنم. اما در تبعیت از قانون به این تصمیم تمکین می کنم و از همه شهروندان شهرستان رشت می خواهم در انتخابات دوم اسفند ماه حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشند و از حق انتخاب خود استفاده نمایند.
در این خصوص موارد زیر را به استحضار می رسانم .
1 - ضمن احترام به همه کاندیداها از آنان می خواهم با رعایت قانون در گام نخست، جهت افزایش حضور اقشار مختلف مردم تلاش کنند و به منظور جلب آراء از اقدامات تخریبی (نسبت به دیگر کاندیداها و سایر مسئولان) و خلاف قانون، خودداری کنند. نظرات خود را در خصوص اولویتهای مشکلات مردم رشت و مسائل کلان کشور مطرح و راه حلهای پیشنهادی جهت رفع آنها را بیان کنند و از جمله به چگونگی ارتباط خود با مردم پس از انتخاب شدن بپردازند .

2 - از مردم عزیز و فهیم شهرستان رشت می خواهم که بر اساس ملاکها و معیارهای اصلی انتخاب نمایندگان از جمله :
الف ) امانتداری و پاکدستی که در زندگی گذشته کاندیدا باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

ب ) شفافیت در بیان آراء و نظرات ، مواضع و مسائل مالی ( اعلام دارایی ها و هزینه های انتخاباتی)

ج ) صراحت و شجاعت مناسب جهت پیگیری مطالبات به حق مردم

د ) کارآیی و کارآمدی جهت حضور در مجلس (این ویژگی بر اساس عملکرد و اقدامات سالهای قبل کاندیداها در مسئولیتهای مختلف قابل ارزیابی است) ِ

به دنبال کاندیدای اصلح باشند و دقت نمایند که مجلس در انتخاب وزراء و نظارت بر عملکرد مسئولان نقش اصلی و اساسی دارد .

3 - اینجانب نیز بر اساس ملاکها و معیارهای مذکور و با نظر و مشورت مجموعه ای از دوستانم که چند صد نفر هستند و طی ماههای گذشته مفتخر به یاری و همراهی آنان بودم، تصمیم خواهم گرفت و نظر نهایی جمعی را در روزهای آینده از طریق صفحه اینستاگرام jamshidrasaei و سایت رسمی اینجانب به آدرس www.jamshidrasaei.ir اعلام خواهم کرد .

توفیق و سربلندی ملت بزرگ ایران در تمامی عرصه ها را از خداوند متعال خواستارم .
جمشید رسایی
بیست و سوم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت .