اعتراض به مدیریت بحران در جلسه دیروز شورای شهر رشت:

خشمِ بهراد و غیبت شهردار


۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۲:۱۲ | کد خبر: ۵۴۵۴ چاپ
خشمِ بهراد و غیبت شهردار

کلانشهر _ گروه سیاسی: جلسه دیروز شورای اسلامی شهر رشت بدون حضور ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت برگزار شد. درحالی که انتظار می‌رفت این جلسه به مشکلاتی که پیرامون بارش برف در شهر رشت به وجود آمد اختصاص داشته باشد اما در این جلسه چند مصوبه با موضوعی غیر از موضوع مذکور دستور جلسه بود. 

در این میان بهراد ذاکری، عضو این شورا فیلمی از نظق خود در صحن شورا منتشر کرد که در آن علیه مدیریت بحران در استان انتقاد‌های تندی مطرح می‌کند. 

ذاکری در ابتدای نطق خود گفت: امروز بحران فقط شورای شهر و شهرداری نیست، بلکه بحران مدیریت کشور ما در بخش دولت است. 

او در ادامه سخنانش دولت را دولت «تبخیر امید» خواند و با انتقاد از محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: متاسفانه سفر ایشان به گیلان فقط یک شو تبلیغاتی است. آقای نوبخت هر بار بودجه‌ای را به گیلان اختصاص می‌دهد اما از آن هیچ خروجی قابل ملاحظه‌ای بیرون نمی‌آید. 

ذاکری در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد وزارت کشور گفت: بحران این است که یک مسئول از بخشداری دشتسان، استاندار گیلان می‌شود. شاید برخی بگویند که استاندار آدم خوب و خوش‌اخلاقی است اما آیا این موضوع دلیل کافی برای استانداری یک استان مهم در کشور به حساب می‌آید؟

این عضو شورای در ادامه با انقاد از عملکرد علی اوسط اکبری مقدم، معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: ایشان از اداره یک نانوایی عاجز هستند اما همانطور که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد دارند خودشان را برای تصاحب شهرداری رشت آماده می‌کنند. 

او در ادامه نطق خود با انتقاد از عملکرد راهداری گیلان گفت: مگر می‌شود راهداری یک استان نتواند یک برف 50 سانتی‌متری را مدیریت کند؟ این درحالی است که اداره برق می‌گوید ما نیروهایمان را برای وصل ارتباطات مناطق برف‌گیر اعزام کردیم اما در راه گیر کردند. مگر می‌شود با وجود پیش‌بینی‌ها یک اداره عریض و طویل نتواند چنین امر بدیهی را پیش‌بینی نکند و نیروهایش را زودتر به منطقه اعزام نکند؟

ذاکری ادامه داد: اگر خدایی نکرده زلزله تلفاتی احتمالی داشت ما چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم؟ تمام کوچه‌های شهر بسته است. مردم باید چه کار بکنند؟ از امروز صبح به ما ناسزا می‌گویند؟ خب حق دارند چراکه ما بی عرضه‌ایم. 

او اضافه کرد: وقتی ما نمی‌توانیم از عهده وظیفه‌مان بر بیاییم باید استعفا بدهیم. 

ذاکری عنوان کرد: من نمی‌خواهم همه تقصیرات را گردن آقای شهردار بیندازم اما زمانی که ایشان به جای حضور در جلسه شورا و همفکری با اعضای شورای شهر برای رسیدگی به وضعیت شهر به جلسه استانداری می‌رود دیگر چه انتظاری می‌توان داشت؟

او همچنین گفت: شورای شهر حتما باید خطاب به مردم بیانیه عذرخواهی رسمی منتشر کند. این قصور به عهده شوراست و شهرداری رشت هم باید مسئولیت همه کم‌کاری هایش را بر عهده بگیرد. 

ذاکری در انتها با انتقاد از دستور کار شورای شهر عنوان کرد: این درحالی است که در وضعیت کنونی من وارد صحن شورا شدم و آن وقت مصوبه‌هایی که روی میز من وجود دارد حول انتخابات می‌گردد و اینکه آیا ما در کنار فرمانداری رشت در روز انتخابات اقدام به پخت غذا بکنیم یا نه. اما مگر شورای شهر رشت حیاط خلوت وزارت کشور است که ما بودجه را برای پخت غذا تصویب کنیم؟ چرا نباید این پول را صرف خرید تجهیزات کنیم تا مردم در راه نمانند؟

نظر شما:

security code