معاون امور جنگل گیلان:

برف در گیلان، جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می کند


۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۰۳:۰۹ | کد خبر: ۵۴۶۴ چاپ
برف در گیلان، جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می کند

کلانشهر: معاون امور جنگل گیلان یکی از مزایای بارش برف را از بین رفتن لارو آفت شب پره شمشاد دانست و یادآور شد: بارش برف در جلگه موجب می شود سال آینده از جمعیت برگ خواران و آفات و حشرات کاسته شود.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بارش برف سنگین در جلگه به برخی از درختان آسیب وارد کرده است، گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارت به جنگل های طبیعی و دست کاشت وجود ندارد، زیرا عمده محورهای فرعی به واسطه حجم برف مسدوداست.

وی بارش برف در نخستین روز را بسیار سنگین و مرطوب دانست و افزود: وزن برف موجب خم شدن درختان شده بود که با افزایش ارتفاع برف ریشه کن شدن و کمر شکن شدن برخی از درختان به ویژه درختان بیمار را رقم زد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: جهت جلوگیری از سرقت درختان دست کاشت همچون صنوبر و کاج پرسنل منابع طبیعی استان در هر شهرستان سریعا اقدام به جمع آوری درختان افتاده و شکسته شده کردند.

عبدالهی کمرشکن شدن درختان در برخی از محورها را موجب بند آوردن راه دانست و اضافه کرد: بیشترین آسیب متوجه درختان در مناطق جلگه ای استان است.

وی یکی از مزایای بارش برف در گیلان را از بین رفتن لارو آفت شب پره شمشاد دانست و یادآور شد: برف معمولا در ارتفاعات وجود دارد، اما بارش برف در جلگه موجب می شود سال آینده از جمعیت برگ خواران و آفات و حشرات کاسته شود.

معاون امور جنگل گیلان با بیان اینکه نهضت درختکاری را از آذرماه امسال آغاز و بیش از یک میلیون نهال غرس کردیم، گفت: خوشبختانه این نهال ها به دلیل انعطاف پذیر بودن در برف آسیب ندیده اند و هنوز در خواب هستند و بهار بیدار خواهند شد.

نظر شما:

security code