معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: براساس نامه قائم مقام وزارت صمت، درصد افزایش نهایی حدود ۱۵ درصد تعیین شده و تمام مراحل این فرایند به صورت قانونی طی شده است.

وی با بیان اینکه مراحل کارشناسی بر اساس دستورالعمل های مشخص انجام شده، افزود: این موضوع پس از بررسی های لازم به وزارت صمت ارسال و توسط تنظیم گر فنی نیز بررسی های دقیق تری روی آن صورت گرفته است. حتی اعداد کارشناسی شده نیز مورد بازبینی قرار گرفته و در نهایت، وزارت صمت با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی و برای جلوگیری از فشار بر مردم، درصد افزایش را تعدیل کرده است.
فرهیدزاده با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه تأکید کرد: براساس نامه قائم مقام وزارت صمت، درصد افزایش نهایی حدود 15 درصد تعیین شده و تمام مراحل این فرایند به صورت قانونی طی شده است.
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: اعلام این موضوع ممکن است در روزهای خاصی انجام شده باشد، اما این به معنای تصمیم گیری در همان زمان نیست.