مشکلات کم آبی آستارا مدیریت بهینه منابع را می طلبد

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر برنامه ریزی جهت تأمین آب کشاورزی شالیزارهای این شهرستان برای فصل زراعی آینده تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، یونس رنجکش در جلسه کمیته تخصیص آب بندر مرزی آستارا که با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی های وضعیت هواشناسی منطقه و مشکلات کمبود آب ناشی از بارندگی و کاستی های احتمالی در زمینه تأمین آب کشاورزی فصل زراعی آینده، می طلبد تا برنامه ریزی و پیش بینی های لازم از سوی دستگاه های اجرایی مسئول انجام شود.

وی اضافه کرد: از هم اکنون ادارات جهاد کشاورزی و آب منطقه ای باید با جدیت نسبت به پیش بینی نیازها و تأمین امکانات لازم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اقدامات پیشگیرانه در سال گذشته، تلاش شد برغم مشکلات ناشی از کمبود آب، فصل زراعی را پشت سر بگذاریم و باید این برنامه ریزی ها برای سال زراعی آینده نیز انجام شود.

رنجکش برنامه ریزی برای تشویق کشاورزان برای شخم زمستانه در آماده سازی مزارع شالیکاری را از اولویت ها برشمرد و اضافه کرد: در کنار این مهم، اقدامات دستگاه های مربوطه برای لایروبی انهار، رودخانه ها و آبندان ها امری ضروری برای تأمین آب شالیزارها است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهمی که باید توسط دستگاه های مسئول انجام شود تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در کنار سوخت ماشین آلات کشاورزی است.

فرماندار آستارا افزود: با توجه به مشکلات کم آبی در فصل زراعی آنچه که برای آستارا مهم است مدیریت بهینه منابع آبی موجود است که باید با تدبیر مدیریت شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه پس از اظهار نظر برخی از مسئولان در خصوص وضعیت کشاورزان و تمهیدات فراهم شده برای فصل زراعی پیش رو، تصمیماتی در جهت ساماندهی مطلوب منابع آبی شهرستان و مدیریت این منابع اتخاذ شد.

نظر شما:

security code