رئیس اداره شیلات رودسر و املش خبر داد:

طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۵۰۰ تن در چابکسر اجرا می شود


۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۱:۲۲ | کد خبر: ۵۵ چاپ
طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۵۰۰ تن در چابکسر اجرا می شود

رئیس اداره شیلات رودسر و املش از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی در چابکسر خبر داد و گفت: این ظرفیت در مراحل بعدی افزایش می یابد.

به گزارش کلانشهر24 به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر قربان‌نیا با اشاره به انتقال و استقرار قطعات مرتبط به نصب قفس‌های دریایی، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس با مشارکت بخش خصوصی در بخش چابکسر شهرستان رودسر اجرا می شود.

وی افزود: برای مرحله نخست اجرای این طرح ظرفیت تولید ۵۰۰ تن پیش بینی شده که برای مراحل بعدی این ظرفیت تا ۲ هزار تن نیز افزایش می یابد.

قربان‌نیا سرمایه گذاری برای مرحله نخست این طرح را بیش از ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در مراحل بعدی میزان سرمایه به ۱۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ قفس هر کدام با ظرفیت ۵۰ تن در جایگاه قرار گرفته است، بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح برای حدود ۴۰ نفر اشتغالزایی شده و در مراحل بعدی نیز ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

رئیس اداره شیلات رودسر و املش بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مهمترین ظرفیت‌های این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح نیازمند حمایت مسئولان هستیم، ادامه داد: مسئولان در زمینه تهیه زیرساخت‌های مورد نیاز مربوط به سایت پشتیبانی در نوار ساحلی همانند اسکله برای استقرار شناورها، انبارها و سوله‌ها و حتی کارخانه تولید غذا و مراکز تکثیر بچه ماهی باید حمایت‌های لازم را انجام دهند تا شاهد توسعه بهره برداری از ظرفیت دریا باشیم.

نظر شما:

security code