طبق پیش بینی جهاد کشارزی، امسال هزار و ۷۶۰ تُن انواع انجیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در گیلان برداشت می شود.

صالح محمدی گفت: ۷۵۵ بهره بردار در گیلان برداشت میوه انجیر را از ۳۰۰ هکتار از باغ های خود در استان آغاز کرده اند و پیش بینی می شود امسال هزار و ۷۶۰ تن انواع انجیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در گیلان برداشت شود.
وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و آب و هوایی گیلان برای پرورش انجیر مستعد است، افزود: باغداران گیلانی برداشت انجیر را از اواخر تیر ماه در شهرستان های رودبار، لاهیجان، تالش، شفت، ماسال و املش آغاز کرده و تا پایان مهر ادامه می دهد.
هر کیلوگرم انجیر در بازار های گیلان به صورت میانگین ۶۰ هزار تومان فروخته می شود.