گزارش کلانشهر از نمایشگاهِ این روزهای گالری «او»:

تعمیرکاری که هنر خواند و به خلق آثار هنری پرداخت


۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۲۱:۲۳ | کد خبر: ۵۵۴۹ چاپ
تعمیرکاری که هنر خواند و به خلق آثار هنری پرداخت

کلانشهر _ امیر سقا: از 24 تا یکم اسفند، نمایشگاه آثار تجسمی علی هنردوست در گالری «او» با نام «اینجا اشیا می‌بینند» برپا شده است.

این نمایشگاه تفاوت چشم‌گیری با سایر نمایشگاه‌ها دارد و تفاوت آن در مواد استفاده شده در آثار به نمایش گذاشته شده است. خالق این نمایشگاه با استفاده از کنف و مواد بازیافتی موفق به خلق این آثار شده است.

این هنرمند در مصاحبه با کلانشهر گفت: از سال 68 شروع به کار هنری کردم و این سومین نمایشگاه من است. در نمایشگاه اول آثاری با سبک رئال و در نمایشگاه دوم هم آثاری در رابطه با خمره را به نمایش گذاشتم.

وی خاطر نشان کرد: مواد ساخت دو آثار دو نمایشگاه اول از سرامیک و آثار این نمایشگاه با کنف و مواد بازیافتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف از برقراری این نمایشگاه با این مواد و با مضمون‌های مفهومی چه بوده گفت: کار هنری صرفا تزئینی نیست و باید فکر و فلسفه‌ای پشت آن باشد. هنرمند نباید همیشه در یک مسیر حرکت کند و باید با جهان خودش پیشرفت کند.

این هنرمند در رابطه با آثار خود افزود: ساخت این آثار چهار سال به طول انجامید و طبیعی است که تمام احساسات شخصی در آن دمیده شده است. 

علی هنردوست در رابطه با این که چگونه از شغل تعمیرکاری به هنر و خلق این آثار شده گفت: رشته اصلی من هنر بود اما با توجه به شغل پدری به تعمیرکاری مشغول شدم اما از همان ابتدا به خوبی به اشیا نگاه می‌کردم و با توجه به علاقه و ذوق شخصی خود وارد عرصه هنر شدم.



نویسنده: امیر سقا

نظر شما:

security code