با حضور۸ استان؛

نخسیتن جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه ها در گیلان برگزار می شود


۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۳:۵۶ | کد خبر: ۵۵۶ چاپ
نخسیتن جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه ها در گیلان برگزار می شود

نخسیتن جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی استان گیلان و در شهرستان انزلی برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، نجمه فکوری اظهارکرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور هشت استان به میزبانی استان گیلان و در دهکده ساحلی شهرستان انزلی برگزار می شود.

فکوری افزود: فراخوان نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آذر ماه سال جاری با گروه هدف کتابداران علاقمند و مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و تربیتی انتشار یافت.

وی با بیان اینکه در این جشنواره، بخش ویژه قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز در نظرگرفته شده است، گفت: براساس تقسیم بندی‌های اعلام شده این جشنواره با محوریت ۸ استان برگزار می شود و قصه‌گویان برتر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و قزوین با محوریت گیلان در بندرانزلی تقدیر می شوند.   

رئیس اداره کتابخانه های عمومی انزلی در ادامه با تاکید بر اهمیت قصه‌گویی و نقش آن در آموزش، پرورش و ترویج فرهنگ مطالعه و ضرورت توجه به آن، تصریح کرد: بهرام شاه محمدلو بازیگر توانمند معروف به آقای حکایتی مهمان ویژه این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر در سالن اجتماعات مجنمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی با اجرای برنامه‌های شاد ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.