نماینده ولی فقیه در گیلان:

لزوم دانش افزایی از سوی مسئولان قضایی/قضات سعه صدر داشته باشند


۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۳:۵۹ | کد خبر: ۵۵۷ چاپ
لزوم دانش افزایی از سوی مسئولان قضایی/قضات سعه صدر داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید برلزوم دانش‌افزایی از سوی مسئولان قضایی، گفت: قضات در انجام امور سعه صدر داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش ازظهر پنجشنبه در همایش فصلی روسا و دادستان‌های واحدهای قضایی که در دادگستری گیلان برگزار شد، اظهارکرد: نفس انسان و شیطان، افراد را به سمت انجام اعمال ناپسند تشویق می‌کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند شاهد و ناظر بر همه اعمال انسان‌ها است، افزود: حتی کوچکترین اعمال انسان‌ها نیز نزد خداوند متعال پنهان نبوده و نخواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان‌ها در روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشند، گفت: خود کنترلی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که انسان‌ها را به سعادت در دنیا و آخرت می رساند.

امام جمعه رشت به جایگاه بالای قضات در زمینه برقراری عدالت اجتماعی اشاره و بیان‌کرد: مسئولان قضایی باید در همه حال بر دانش خود افزوده و در انجام وظایف خود نیز دقت و سرعت لازم را داشته باشند.

وی همچنین با تأکید برلزوم برخورد قاطع قضات در انجام امور به ویژه صدور حکم، تصریح‌کرد: قضات زمانی که در یک پرونده به حکم قطعی دست یافتند باید با قاطعیت آن را اعلام و اجرا کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قضات باید حامی مظلوم بوده و در سعه صدر داشته باشند، تأکیدکرد: در صورت عمل به دستورات الهی، ائمه اطهار(ع) و پیامبر و امامان معصوم دیگر شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری درسطح جامعه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مراجعه مردم به محاکم قضایی نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نهاد برای گرفتن حق خود از ظالم است، افزود: قضات نیز باید تلاش کنند تا در دفاع از حق مظلومان کوتاهی نکرده و کمک آنها باشند.

نظر شما:

security code