یک پزشک گیلانی:

در گیلان کیت تشخیص کرونا نداریم!


۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۶:۵۰ | کد خبر: ۵۵۹۰ چاپ
در گیلان کیت تشخیص کرونا نداریم!

کلانشهر _ گروه اجتماعی: آنطور که از اظهارنظرهای کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر می‌آید، شیوع کرونا در ایران جدی است. این مهم به هماهنگی مسئولین و مردم با هم نیاز دارد اما متاسفانه با ضعف خبررسانی دقیق راجع‌به این بیماری، ارتباط درستی بین مردم و اصلی‌ترین نهاد مربوطه یعنی وزارت بهداشت برقرار نمی‌شود. 

جهانپور در دو توییت آخر خود از دریافت چهارمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا به کشور خبر داده است. او علاوه بر این عملکرد صداوسیما در اطلاع‌رسانی درباره کرونا را ناکافی ارزیابی کرده است. 

کرونا

اگر مشاهدات مردمی صحت داشته باشد، در نبود ساز و کار درمانی مناسب احتمالا روند درمان مبتلایان با مشکل روبه‌رو شود. جهانپور ساعاتی پیش از ابتلای دو نفر به کرونا در گیلان خبر داده بود.

اگرچه از امروز ابتلای دو نفر در گیلان قطعی شده است اما امروز خبرگزاری ایلنا در قسمتی از گزارش خود به نقل از یک پزشک گیلانی نوشت: "در بیمارستان رازی رشت بیماران زیادی با مشکلات تنفسی و علایم  بستری هستند اما واقعیت این است که تا کنون هیچ تشخیص کرونایی داده نشده زیرا عملا کیت تشخیص این بیماری در گیلان نیست و باید آزمایشات به انستیتو پاستور تهران ارسال شود. وی که نخواست نامش فاش شود شست وشوی مدام دست‌ها و استفاده از ماسک را توصیه کرد."

نبود کیت‌های تشخیص بیماری در استانی که هم یک استان مرزی است و هم طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی از ابتلای شهروندان به این ویروس در آن منتشر می‌شد، قطعا ضعف بزرگی در حوزه درمانی گیلان است و نشان از عدم آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مقابله با کرونا دارد.

با این وجود مشخص نیست که مسئولان درمان استان کی می‌خواهند آمارها و اخبار دقیق را به اطلاع مردم برسانند تا تلفات و آسیب‌های این بیماری واگیردار کمتر شود.