وزش باد گرم و افزایش دما در گیلان


۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۲:۲۵ | کد خبر: ۵۶۳۳ چاپ
وزش باد گرم و افزایش دما در گیلان

کلانشهر : مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت امروز با استقرار سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد گرم و افزایش دمای هوا در گیلان فراهم می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقرار سامانه کم و بیش ناپایدار از روز گذشته در منطقه، اظهار کرد: از اواخر وقت امروز (یکشنبه) با نفوذ سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی، شرایط برای افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی تا صبح سه شنبه مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر و شب دوشنبه تا صبح سه شنبه وزش باد در برخی از نقاط و ساعت نسبتاً شدید پیش بینی شده است، گفت: از روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات کاهش دما، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان نیمه ابری تا ابری، مه آلود همراه با افزایش ۶ تا ۱۳ درجه‌ای دما و در پاره‌ای از نقاط شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، گفت: دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ۱۵ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

وی در ادامه به صدور اخطاریه هواشناسی استان گیلان به دستگاه‌های مربوط اشاره کرد و ادامه داد: در این اخطاریه به دستگاه‌های مربوط با توجه به وزش باد نسبتاً شدید و احتمال خسارت به سازه‌ها، داربست‌ها و محصولات کشاورزی و باغی و منابع طبیعی و آتش سوزی، آب شدن سریع برف‌ها و بالا آمدن آب رودخانه و مسیل‌ها هشدار داده شده است.


مهر