بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره تفاهم ایران و آژانس

همکاری ایران و آژانس در شرایط جدید با تأیید کمیته هسته ای نهایی شده است


۱۴۰۴/۰۶/۲۳ - ۱۱:۱۷ | کد خبر: ۵۶۴۷۴ چاپ

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر نقش کمیته هسته ای در تصمیم گیری ها اعلام کرد: همکاری های ایران با آژانس در شرایط جدید منوط به تأیید شورا است و هرگونه اقدام خصمانه موجب توقف این ترتیبات خواهد شد

همکاری ایران و آژانس در شرایط جدید با تأیید کمیته هسته ای نهایی شده است
کلانشهر: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: در مورد ترتیبات امضا شده میان وزیر محترم خارجه و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد نحوه تعامل فی مابین ایران و آژانس در شرایط جدید (بعد از حملات نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه تأسیسات هسته ای تحت پادمان ج.ا.ایران)، نکات زیر را به اطلاع می رساند:

۱- متن این ترتیبات در کمیته هسته ای شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته و آنچه به امضا رسیده، در مجموع همان چیزی است که مصوب این کمیته بوده است.

۲- کمیته هسته ای که متشکل از مسئولان ارشد نهادهای مختلف ذی ربط است، در همه ی ادوار از جانب شورای عالی امنیت ملی مأذون به تصمیم گیری بوده و در این زمان نیز مطابق روال معمول عمل نموده است.

۳- در مورد تأسیسات هسته ای تحت نظارت آژانس ایران که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد حمله واقع شده:
اولاً؛ پس از ایجاد شرایط لازم امنیتی و ایمنی، ایران صرفاً گزارش خود را پس از کسب نظر شورای عالی امنیت ملی به آژانس ارائه می کند.
ثانیاً؛ در مرحله ی بعد، روش های اجرایی همکاری بین ایران و آژانس در خصوص گزارش ارسالی به آژانس، باید میان طرفین توافق شده و از جمله طبق رویه ی داخلی اجرای هر گونه اقدامی باید به تأیید شورای عالی امنیت ملی برسد.

۴- در صورت اتخاذ هر گونه اقدام خصمانه علیه ج.ا.ایران و تأسیسات هسته ای، از جمله بازگرداندن قطعنامه های مختومه شده شورای امنیت، اجرای این ترتیبات متوقف می شود.