در گفتگو با کلانشهر عنوان شد:

تکذیب شایعه پخش گاز سمی برای مقابله با کرونا در رشت


۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۳:۱۹ | کد خبر: ۵۶۶۸ چاپ

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و ایمنی رشت گفت: ایستگاه اتش نشانی شهرستان رشت در حال آماده باش کامل هستند و هرشب برای مقابله با کرونا عملیات ضدعفونی مکانهای عمومی رشت را انجام می دهند.

 

کلانشهر: شهرام مومنی در گفت و گو با خبرنگار کلانشهر در خصوص شایعاتی که از دیروز در فضای مجازی مبنی بر پخش گاز ادورانت برای ضد عفونی کردن شهر رشت منتشر شده است، گفت: این شایعه تکذیب می شود زیرا موادی که برای ضدعفونی در سطح شهر برای جلوگیری از ویروس کرونا برای پاکسازی مکانهای عمومی، مبلمان شهری، ایستگاه های اتوبوس، دستگاه های خودپرداز بانک ها استفاده می شوند، مخلوطی آب، وایتکس و الکل است.

 

وی افزود: گاز ادورانس ماده ای شیمیایی است که برای بودار کردن گاز شهری استفاده می شود و کاربرد دیگری هم ندارد.

 

مومنی با اشاره به اینکه همه ایستگاهای آتش نشانی رشت در حال آماده باش کامل هستند،ادامه داد:کارکنان آتش نشانی شبانه از ساعت 11تا 12شب ، برای پاکسازی شهر رشت هر شب ساعت 11 محلول ضد عفونی کننده شامل یک لیتر وایتکس ، یک لیتر الکل، و 15 لیتر آب سرد را در مخازن برای سم پاشی ایستگاه های اتوبوس و نیمکت های شهری استفاده می کند.

 

وی تصریح کرد: مواد ضدعفونی که مورد استفاده قرار می گیرند، با تایید و دستور العمل وزارت بهداشت تهیه می شوند و مخلوط آب یک به ده است که یک لیتر مواد ضدعفون و ده لیتر آب ریخته می  شود.

 

وی افزود: دلیل استفاده از این مواد در شب این است که خیابان ها خلوت تر هستند و مردم تردد کمتری دارند، بنابراین انجام خدمات سریعتر صورت می گیرد.