لغو ممنوعیت ترخیص برنج در فصل برداشت، بخشنامه ای است که گمرک امروز به سراسر کشور ابلاغ کرد.
.jpg)
این اقدام در پی افزایش قیمت برنج در بازار صورت گرفته است. لازم به ذکر است که پیش از این، طبق روال هر ساله، ترخیص برنج خارجی از تیر ماه تا پایان مرداد ماه ممنوع می شد.
اما امسال دولت با هدف کنترل بازار و مدیریت قیمت ها، طی دو مرحله شامل مصوبه هیئت دولت و همچنین مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی، دستور رفع این ممنوعیت را صادر کرده است.
این تصمیم گمرک، ورود برنج های وارداتی موجود در گمرکات را به بازار مصرف تسهیل می کند و می تواند در تعادل بخشی به بازار این محصول استراتژیک مؤثر واقع شود.