برف و باران در راه گیلان


۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۳:۰۶ | کد خبر: ۵۷۶۱ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و گفت: انتظار داریم کاهش پنج تا ۱۵ درجه سانتی گرادی دمای هوا اتفاق بیفتد و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف داشته باشیم.

برف و باران در راه گیلان

کلانشهر : مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های سامانه جوی حاکم بر منطقه، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی و همراهی آن با ناپایداری تراز میانی جو، شرایط برای بارندگی و وزش باد گاهی شدید، مهیاست.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور تا دوشنبه در استان فعال است، افزود: انتظار داریم کاهش پنج تا ۱۵ درجه سانتی گرادی دمای هوا اتفاق بیفتد و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان از آبگرفتگی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و مه آلود بودن هوا طی امشب و فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: برف در نواحی کوهستانی موجب لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد محورهای کوهستانی خواهد شد.

غلامی آسمان گیلان طی امروز را کمی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، بارندگی و وزش باد پیش بینی کرد و گفت: امروز بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۱۲ و شش درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه فردا آسمان ابری و مه آلود همراه با بارندگی، کاهش دما و وزش باد خواهد بود، یادآور شد: از اواخر وقت فردا کاهش ناپایداری اتفاق می افتد و برای روز سه شنبه انتظار افزایش نسبی دما داریم.