پس از چند مرحله تایید و تکذیب

خبر ابتلای رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کرونا تایید شد


۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۲۰:۳۵ | کد خبر: ۵۷۷۳ چاپ
خبر ابتلای رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کرونا تایید شد

کلانشهر: شب گذشته پس از آنکه دو رسانه استانی از ابتلای «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر دادند، کلانشهر با حفظ اصول سلامت خبر و تایید از دو منبع قابل استناد خبر ابتلای سالاری به کرونا را منتشر کرد. (اینجا بخوانید)

با این حال ساعتی بعد، محمدرضا تقی‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مصاحبه کوتاهی با خبرگزاری مهر این خبر را رد کرد و گفت: سالاری فقط علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. (اینجا بخوانید)

مطرح شدن و تکذیب این خبر درحالی اتفاق افتاد که دو رسانه مذکور ادعا کرده بودند که این خبر را از فیلتر منابع موثقی گذارنده‌اند و صحت آن قابل تایید است. با این حال، تقی‌پور خبر آن‌ها را رد کرد. 

اما امروز، و به فاصله 20 ساعت از تکذیب این خبر، محمدرضا تقی‌پور،  طی مصاحبه‌ای مجدد با خبرگزاری مهر، این بار ابتلای سالاری به ویروس کرونا را تایید کرده است. (اینجا بخوانید)

عملکرد ضعیف دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه خبررسانی از همان روزهای اول شیوع کرونا در استان محل نقد بوده است. رسانه‌ها در این شرایط گرفتار دور باطلی شده‌اند که نمی‌توانند صحت خبرها را به درستی بسنجند و به اطلاع عموم برسانند. اتفاقی که به اضطراب ناشی از شیوع این بیماری دامن می‌زند و اعتماد مردم از رسانه‌ها را سلب می‌کند. کلانشهر تلاش می‌کند تا به این سمت حرکت کند و امیدواریم اصلاح رویه‌ی اطلاع‌رسانی در روابط عمومی نهادها به این مهم کمک کند.

 

در پایان امیدواریم، دکتر ارسلان سالاری هرچه زودتر سلامتی‌شان را به دست آورند و به عرصه پزشکی استان بازگردند.

 

نظر شما:

security code