ولی پور، مدیرعامل هلال احمر استان گیلان :

مردم می توانند از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند


۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۱:۰۹ | کد خبر: ۵۷۷۸ چاپ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : مردم می توانند از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند، این تست به صورت آنلاین و بر اساس به روزترین الگوریتم تشخیصی منتشر شده است.

مردم می توانند از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند

کلانشهر : مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشخیص تست کرونا از طریق وب سایت اینترنتی افزود: بر اساس فلوچارت تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ ( COVID ۱۹ ) در سطح ارائه خدمات سرپایی و بستری، این تست کرونا به صورت آنلاین و بر اساس به روزترین الگوریتم تشخیصی منتشر شد.

وی با بیان اینکه پیام روزانه برای ۲۰۰ هزار مشترک توسط جمعیت هلال احمر و همکاری مخابرات در سطح کشور از شب گذشته قابل اجراست، اظهار کرد: این اقدام در راستای وظیفه آموزش همگانی جمعیت هلال احمر انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: مردم می توانند با استفاده از لینک https://test.corona.ir وارد سایت شده و نسبت به تست خود اقدام کنند.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند. بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد، به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.


ایرنا