شانوش، نماینده وزارت بهداشت در گیلان :

آزمایشگاه های تشخیص کرونا ویروس در گیلان راه اندازی شد


۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۳ | کد خبر: ۵۷۸۰ چاپ

دکتر مهدی شادنوش- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی کرونا ویروس در استان گیلان خبر داد.

آزمایشگاه های تشخیص کرونا ویروس در گیلان راه اندازی شد

کلانشهر : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر مهدی شادنوش- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت با بیان اینکه روز به روز تیم مقابله با کرونا منسجم ترمی شود، گفت: با توجه به امکان شیوع گسترده ویروس کرونا نمی توان انتظار داشت که به سرعت مهار شود اما مردم باید توصیه های خدمتگزاران عرصه سلامت را جدی بگیرند.

وی افزود: مردم باید همکاری هایی که از آنان درخواست می شود را انجام دهند و یکی از راه های مهم قطع زنجیره انتقال این ویروس حضور مردم در منزل و پرهیز از ترددهای بی مورد در معابر عمومی است.

شادنوش با اشاره به اینکه طی روزها و هفته های گذشته بارها تاکید شده است از سفر غیر ضروری به گیلان اجتناب شود، اظهار داشت: متاسفانه این روند هنوز متوقف نشده است.


نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان یکی از مراکز مهم آلوده کشور است و قطعا پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین همه باید همت کنند تا از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: به لطف حمایت مردم و تمهیدات دولت، بیمارستان هایی مختص آنفولانزا در نظر گرفته شده است، آزمایشگاه های تشخیصی این ویروس در استان راه اندازی شده و در روز گذشته ما نمونه های تشخیصی خود را به تهران ارسال نکرده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: تجهیزات به مرور در حال وارد شدن به استان است و به یاری خداوند نگرانی ها کاهش خواهد یافت.