ربیعی، سخنگوی دولت :

سررسید وام ها دو ماه عقب خواهد افتاد


۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۳:۰۲ | کد خبر: ۵۷۸۱ چاپ

سخنگوی دولت گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بدون هرگونه ملاحظه و حاشیه به صورت شفاف در مورد بیماری کرونا اطلاع رسانی کرده و می کند.

سررسید وام ها دو ماه عقب خواهد افتاد

کلانشهر : به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری این هفته سخنگوی دولت که به دلیل پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است،‌ اظهار کرد: کرونا بدون شک مسئله اول کشور و دولت است. این موضوع تمام دنیا را درگیر کرده و این ویروس در اقصی نقاط دنیا قریبانی گرفته است.

کرونا بدون شک مسئله اول کشور و دولت است

دولت بدون هرگونه ملاحظه و حاشیه به صورت شفاف اطلاع رسانی کرده و می‌کند

وی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بدون هرگونه ملاحظه و حاشیه به صورت شفاف اطلاع رسانی کرده و می کند؛ صداقت یکی از بدیهی‌ها است. تلاش ما این است که با کمک پزشکان و سازمان‌های سلامت، همکاری و همدلی مردم شریف ایران نه تنها این بلا را پشت سر بگذاریم بلکه سطح سلامت ایران را ارتقا دهیم.

سررسید وام‌ها دو ماه عقب خواهد افتاد

ربیعی با بیان اینکه دولت برای کاهش فشار به مردم مقرراتی را مشخص کرده است، اظهار کرد: با تصمیم هیئت وزیران، سررسید وام‌ها دوماه عقب خواهد افتاد. همچنین درباره هزینه درمان بیماری برای مردم مقرر شد بیمه سلامت هزینه‌ها را متقبل شود تا مردم به ویژه اقشار فرودست مشکلات کمتری داشته باشند.

بعد از شوک اولیه به سرعت بر اوضاع مسلط شدیم

سخنگوی دولت گفت: ما با خیز و افتی در این وضعیت رو به رو می شویم. وزیر بهداشت توضیحاتی دادند. ما بعد از شوک اولیه به سرعت بر اوضاع مسلط شدیم. قطعا با کمک هم اجازه نخواهیم داد تروریسم، تهدید و تحریم و ویروس بر کشور ما مسلط شوند.

مردم با اهتمام بیشتری به توصیه های وزارت بهداشت و مسئولین توجه کنند

وی ادامه داد: دولت به رسالت اصلی خود عمل کرده و عمل خواهد کرده است. زندگی در کشور ما بر صدر سیاست نشسته است. دولت از همه آحاد مردم استدعا دارد با اهتمام بیشتری به توصیه های وزارت بهداشت و مسئولین توجه کنند؛ چرا که راه موفقیت ما همراهی و همیاری و مشارکت گسترده همگانی است.

ربیعی اعلام کرد: تولید ماسک‌های نانو مخصوص پرسنل بیمارستانی تا پایان هفته به 300 هزار عدد خواهد رسید. کیت تشخیص بیماری توسط وزارت دفاع تولید شده است. قراردادهایی هم با 5 شرکت دانش بنیان در حال انعقاد است.

مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود

در صورت لزوم مجدد تصمیم گیری خواهیم کرد
ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره تعطیلی مدارس گفت: مطابق تماس هایی که داشتم مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود. در صورت لزوم پنجشنبه یا جمعه صبح درجلسه تصمیم گیری خواهیم کرد. من از طرف دولت از سازمان صدا و سیما سپاسگزاری می کنم که برای آموزش از راه دور تدابیری آغاز کردند.