دلق پوش، رییس سازمان صمت استان گیلان:

اقلام احتکار شده داروخانه ها در بین مردم توزیع می شوند


۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۵:۵۲ | کد خبر: ۵۷۸۷ چاپ
اقلام احتکار شده داروخانه ها در بین مردم توزیع می شوند

کلانشهر _ گروه سیاسی: رییس سازمان صمت گیلان گفت: با متخلفین دارو در گیلان برخورد شده و اقلام احتکارشده در بین مردم توزیع می شود.
فرهاد دلق پوش از تشدید نظارت و بازرسی داروخانه ها، مراکز تجهیزات پزشکی و صنوف مرتبط خبر داد و گفت: بازرسین سازمان به صورت روزانه و مستمر بر عملکرد اماکن عرضه کننده ماسک، محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده نظارت دارند.
وی از تشکیل ۵۷ مورد پرونده تخلف در بازرسی‌های اخیر سخن گفت و ادامه داد: در ایام نخستین انتشار ویروس کرونا در گیلان با ۷ مورد تخلف امتناء و اختفاء از عرضه در شهرستان‌های رشت، فومن، صومعه سرا و چند شهرستان دیگر برخورد شد و اقلام احتکار شده نیز در بین مردم توزیع شد.
دلق پوش نظارت‌های هدفمند با موضوع طرح نظارتی مقابله با ویروس کرونا را از اولویت‌های سازمان دانست و تاکید کرد: در جریان بازرسی ها طی ده روز اخیر 31 پرونده گرانفروشی و عدم درج قیمت نیز برای واحدهای آرایشی و بهداشتی، ابزار و یراق فروشی، تجهیزات پزشکی و داروخانه ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی ارسال و اعمال قانون شد.
وی ضمن هشدار به متخلفین، به صراحت اعلام کرد: در این شرایط بحرانی، اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف ۱۶ شهرستان در گیلان و روسای اتحادیه های مرتبط با درک فضای کنونی همکاری و نظارت لازم را بر بازار و صنوف مرتبط جهت رفاه حال شهروندان داشته باشند چون در صورت مشاهده تخلف بدون هیچ مماشاتی با سوداگران سلامتی مردم، برخورد قانونی شدید صورت می پذیرد.