نماینده ولی فقیه در گیلان :

تمامی دستگاه ها با نماینده وزیر بهداشت همکاری کنند


۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۱۸ | کد خبر: ۵۸۳۴ چاپ

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان بوده و با وی همکاری لازم داشته باشند.

تمامی دستگاه ها با نماینده وزیر بهداشت همکاری کنند

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی با تقدیر و تشکر از زحمات تمامی پرستاران، پزشکان و کادرهای درمانی در این ایام اظهار داشت: خداوند را شاکریم که وفاق و همدلی خوبی بین مردم ما موجود است و در این روزهایی که مردم درگیر ویروس کرونا شده اند، حضور امید بخش پرستاران و پزشکان در کنار بیماران آنان را محبوب تر کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد همواره می خواهند به مردم و کشور آسیب برسانند، افزود: نباید اجازه دهیم عده ای با آلوده کردن فضای مجازی کاری کنند مردم به پزشکان و پرستاران زحمت کش حتی ذره ای گمان نادرست کنند.

وی با اشاره به آموزه های اسلام در رعایت بهداشت گفت: قبلا هم گفته ایم اگر شخص مسلمانی از دنیا برود غسل، کفن، نماز و دفن او واجب است و اگر پزشک متخصص مومن و متعهدی بگوید آن میت مبتلا به بیماری کرونا بوده است و نمیتوان غسلش داد، آن‌ وقت باید میت را تیمم بدل از غسل داده و نماز نیز حتما بر ایشان خوانده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بعضی بیماران به ویژه خانواده هایشان به ما مراجعه کرده و از کمبود امکانات پزشکی گلایه دارند، خاطر نشان کرد: مردم در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه هستند.

وی بیان داشت: متولی توزیع اقلام پزشکی و ضدعفونی در استان گیلان فقط باید دانشگاه علوم پزشکی باشد و در این زمینه همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت بوده و با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

 

افراد سودجو نمی گذارند اقلام پزشکی راحت تر به دست مردم برسد

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه ماموریتش در استان انسجام کارهای پزشکی و جذب امکانات لازم و پیگیری امور است، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو نمی گذارند داروها و اقلام پزشکی راحت تر به دست مردم برسد.

دکتر مهدی شادنوش با تاکید بر اینکه برای کاهش بیماران مبتلا به کرونا تلاش می شود، افزود: این ویروس از زمانی که وارد بدن انسان می شود، حدود ۲ هفته طول می کشد تا علائمش را نشان دهد بنابراین نیاز است مردم دقت های لازم را داشته و همکاری کنند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی سیاسیون اصلا درک درستی از شیوع این ویروس ندارند، خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: موضوع کرونا یک جنگ تمام عیار است و ما نیازمند حمایت معنوی حضرتعالی و سایر بزرگان هستیم.

وی بیان داشت: اگر خیلی خوش شانس باشیم و طبیعت هم به کمک ما آید، تا پایان اردیبهشت ۹۹ پرستاران و پزشکان ما درگیر این بیماری در بیمارستان ها خواهند بود.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند.


ایرنا