نماینده وزیر بهداشت در گیلان :

لزوم برخورد جدی با سودجویانی که سلامت مردم را به بازی گرفته اند


۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۳:۴۴ | کد خبر: ۵۸۶۹ چاپ

نماینده وزیر بهداشت در گیلان لزوم برخورد جدی با سودجویانی را که سلامت مردم را به بازی گرفته اند، خواستار شد.

لزوم برخورد جدی با سودجویانی که سلامت مردم را به بازی گرفته اند

کلانشهر : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، دکتر مهدی شادنوش- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت با بیان اینکه بعضی از سودجویان با سلامت مردم بازی می کنند، اظهار داشت: سودجویانی که به طور مختلف با گرفتن سهمیه، دارو را با قیمت بالاتر در اختیار نیازمندان واقعی قرار می دهند با سلامت مردم بازی می کنند.

وی افزود: دادستانی کل کشور اعلام کرده است چنین افرادی مفسد فی الرض هستند و قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

شادنوش ادامه داد:طی روزهای گذشته سامانه ای را طراحی کرده ایم که امکان ثبت کد ملی افرادی که دارو مصرف می کنند وجود دارد و بعد از مدتی در سامانه به طور خودکار کد ملی فرد قفل میشود و امکان مراجعه به نقطه دیگری برای گرفتن این دارو وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با پزشکانی که بی رویه داروهای خاص را تجویز می کردند نیز جلسه ای داشتیم، گفت: تاکید شده است که این داروها با دقت و هوشمندانه تجویز شود.

وی از افزایش تعداد داروخانه های توزیع دارو خبر داد و تصریح کرد: در گذشته فقط یک داروخانه این دارو را در رشت توزیع میکرد از روز گذشته به سه داروخانه افرایش پیدا کرده است.

شادنوش ادامه داد: مردم شهرستان ها به داروخانه رشت مراجعه می کردند اما طی برنامه ریزیهای صورت گرفته در شهرستان های لاهیجان، آستارا، انزلی، تالش رودبار و رودسر نیز در داروخانه های منتخب نصب نرم افزار و سامانه ثبت دارو در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی افزود: داروی های شیمیای که وارد بدن می شود عوارض دارند حتی در بسیاری از موارد مصرف این داروها می تواند سلامت فردا را به خطر بیندازد و اصرار بر اینکه پزشک دارو تجویز کند کار بسیار خطرناکی است و با سلامت افراد بازی می کند.

وی یاد اور شد : بهترین راهکار پیشگیری است اما متاسفانه با تمام هشدارهایی که دادیم بازمردم در خیابان هستند.

وی ادامه داد : ما هم درک میکنیم بسیاری به درامد های روزانه وابسته هستند و زندگیشان از این طریق میگذرد ما هم پیشنهاد کردیم به گونه ای جبران شود اما اگر سلامتی نباشد هر گونه امکانات و درامد بی معنی میشود بنابرین همه باید به هم کمک کنیم.

شادنوش در خاتمه تاکید کرد: مردم باید در منازل بمانند و ارتباط در سطح جامعه به حداقل برسد و از طرف دیگر از طریق پیامک هشدار را منتقل کردیم که اگر همت نکنیم و کمک نکنیم کار پیچیده و طولانی میشود و می تواند شرایط ما را سخت تر کند.