76درصد روستاهای گیلان آب شرب سالم دارند


۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۹ | کد خبر: ۵۸۸ چاپ
76درصد روستاهای گیلان آب شرب سالم دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هم اینک شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 76.6 درصد است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محب‌علی رنج‌ور در جلسه آبفار شهرستان شفت گفت: در حال حاضر بیش از 760 هزار نفر در 1790 روستای استان از آب شرب مناسب و با کیفیت برخوردارند.

وی افزود: در طول 40 سال انقلاب اسلامی به منظور آبرسانی مناسب به این روستاها بیش از 21 هزار و 800 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب اجرا شده است.

رنج‌ور، منبع تامین آب شرب این روستاها را 827 دهنه چشمه و 472 حلقه چاه عنوان کرد و ادامه داد: برای ذخیره‌سازی و تامین فشار مناسب آب این روستاها 131 هزار مترمکعب مخزن زمینی و هوایی و 588 باب ایستگاه پمپاژ نیز احداث شده است.

وی گفت: هم اینک شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 76.6 درصد است.

رنج‌ور خاطرنشان کرد: به منظور تامین کیفیت مناسب آب آشامیدنی روستاییان گیلان 68 باب تصفیه خانه در مدار بهره‌برداری است و 15 واحد آزمایشگاهی کار سنجش سلامت آب روستاییان را انجام می دهند.

تمرکز بر ارتقای شاخص آب شرب شهری و روستایی

محمدرضا محسنی رییس اداره آبفار شهرستان شفت نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر اعتبارات شهرستان شفت بر روی ارتقای شاخص آب شرب شهری و روستایی متمرکز شده است.

وی، با بیان اینکه طرح بزرگ آبرسانی به 54 روستای شهرستان شفت در حال پیگیری است، افزود: زمین احداث تاسیسات آبرسانی این روستاها در روستای بداب آماده تجهیز کارگاه است.

محسنی افزود: از محل صندوق توسعه ملی بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مهم آبرسانی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به شهرک کادوس شفت با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می رسد، گفت: با افتتاح این طرح 130 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.