تعداد مبتلایان در مازندران از گیلان بیشتر شد / آیا مبادی مازندران به روی مسافران باز شده است؟

کلانشهر _ گروه اجتماعی: آنطور که از آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر می‌آید تعداد مبتلایان به کرونا در استان مازندران افزایش پیدا کرده است. بر اساس این آمار (منتشر شده در 17 اسفند) با ثبت شدن 606 مبتلا به کرونا در استان مازندران، این استان با سبقت از گیلان سومین استان درگیر کرونا در کشور شد. این درحالی است که از دقایقی پیش شنیده‌هایی مبنی بر باز شدن راه‌های ورودی استان مازندارن از سمت آمل به گوش می‌رسد. 

پیش از این تهران، قم و گیلان به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در در آمارهای رسمی به نام خود ثبت کرده بودند.

پس از آنکه شامگاه 15 اسفند، اعلام شد که به دستور استانداری مازندران مرز میان استان‌های گیلان و مازندران بسته شده است، خبرهایی از بسته شدن سایر محورهای مواصلاتی این استان نیز مخابره می‌شد. این خبرها تا جایی پیش رفت که بسیاری ظنِ قرنطینه شدن مازندران را در سر پروراندند اما در اصل، تنها محدودیت ترافیکی ایجاد شده بود و از ورود خودروهای غیر بومی به مازندارن جلوگیری می‌شد. 

با این وجود اما بسیاری از مسافران با نادیده گرفتن ممنوعیت ورود به این استان، بعضا از راه‌های فرعی وارد مازندران شدند. اتفاقی که خبرگزاری ایرنا در گزارشی (اینجا بخوانید) آن را تایید کرده است.

با این وجود صبح روز 16 اسفند هم فیلم‌هایی از ورود مسافران به استان مازندران در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. هجوم مسافران به این استان موجب درگیری‌هایی با اداره راهداری مازندران شد. محموعه اتفاقاتی که بسیاری معتقد در افزایش تعداد آمار مبتلایان به کرونا دخیل بوده است.

اما نکته جالب توجه این است که در چند روز گذشته، مشابه اتفاقاتی که در مازندران رخ داد در گیلان نیز به وقوع پیوست. پس از آنکه شب گذشته در حوالی رودبار از ورود خودروهای غیربومی به استان جلوگیری شد، شنیده‌هایی مبنی بر استفاده مسافران از راه‌های فرعی برای ورود به این استان به گوش می‌رسید. اتفاقاتی که می‌تواند موجب تهدید بیشتر گیلان در برابر کرونا باشد. اگر مسئولان گیلان اهتمام ویژه‌ای نسبت به کنترل فضای استان نداشته باشند بی شک باید منتظر یک موج انفجاری ابتلا به کرونا در گیلان هم باشیم. اتفاقی که برای مازندران رخ داد و تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران را ظرف چند روز به صورت تصاعدی بالا برد. 

آمار پیشین به تاریخ 8 اسفند 98

آمار کرونا

 

آمار امروز 17 اسفند 98

آمار کرونا