رئیس جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه گفت: تعداد ۵ هزار عدد ماسک توسط جمیعت هلال احمر این شهرستان تولید و بصورت رایگان در مراکز درمانی و عموم مردم توزیع می شود.

تولید ۵ هزار ماسک توسط هلال احمر آستانه اشرفیه

کلانشهر : کمیل پرناک امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هزینه تولید این تعداد ماسک با مشارکت خیرین منطقه تامین می شود اظهار داشت: تولید این تعداد ماسک از پنجشنبه هفته گذشته آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت ضمن آنکه روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ عدد ماسک نیز تولید می شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۵ نفر از نیروهای امداد و داوطلبان هلال احمر در تولید این تعداد ماسک فعالیت دارند افزود: عوامل هلال احمر با استفاده از ۵ چرخ صنعتی و همچنین دو سردوز روزانه در سه نوبت کاری اقدام به تولید ماسک می کنند.

به گفته پرناک تولید این ماسک ها با نظارت شبکه بهداشت و درمان انجام و پس از طی مراحل بهداشتی توزیع می شود.

وی یاداور شد: طبق اولویت بندی های انجام شده ، در مرحله اول ماسک های تولیدی در سطح بیمارستان کوثر ، خانه سالمندان و برخی از مراکز درمانی شهرستان توزیع شده و توزیع در بین عموم مردم نیز در دستور کار قرار دارد.

پرناک در ادامه ضمن قدردانی از خیرین منطقه اظهار داشت: همچنین با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امدادگران هلال احمر این شهرستان در عملیات ضد عفونی و گندزدایی معابر عمومی مشارکت داشته اند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه از مردم خواست تا هشدارهای بهداشتی را در مقابله با ویروس کرونا جدی بگیرند و از خروج غیر ضروری از منازل خودداری کنند.