رئیس اتاق اصناف گیلان از فعالیت مستمر واحدهای صنفی در استان بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در عرضه کالاها به ویژه اقلام خوراکی به مردم وجود ندارد.

فعالیت مستمر واحدهای صنفی در گیلان؛ مشکلی در عرضه کالا به مردم وجود ندارد

کلانشهر : رعایت دستورالعمل‌های صادر شده ستاد مقابله با کرونا توسط واحدهای صنفی استان گیلان و شهر رشت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: برخلاف شایعات و مواردی که در شبکه‌ها و در فضای مجازی مطرح می‌شود هیچ مشکلی از حیث عرضه مواد غذایی توسط واحدهای صنفی وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف گیلان تعطیلی واحدهای صنفی استان به علت شیوع بیماری کرونا را شایعه خواند و ضمن رد آن عنوان کرد: از تمام مردم و شهروندان استان گیلان و شهر رشت تقاضا دارم به هیچ عنوان به شایعاتی که این روزها در کانال‌های اجتماعی مطرح می‌شود توجه نکرده و اخبار موثق اصناف را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

شکریه با تأکید بر اینکه هم‌اینک کلیه انبارهای واحدهای صنفی گیلان، سیلوهای آرد و انبارهای گندم پر هستند عنوان کرد: به هیچ عنوان قصد تعطیلی واحدهای صنفی به ویژه واحدهایی که عرضه کننده مواد غذایی هستند مانند مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، خواروبار فروشی‌ها، پروتئینی‌ها و مانند این‌ها در دستور کار ما قرار ندارد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور استمرار فعالیت فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها در شهر رشت و استان گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی در ورود کالاها و اقلام خوراکی به گیلان وجود نداشته و کالاهای مورد نیاز مانند گذشته به استان وارد می‌شود بنابراین مردم نباید نگران باشند.

وی از پر بودن انبارهای آرد و گندم استان گیلان و شهر رشت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: گیلان این روزها به علت شیوع بیماری منحوس ویروس کرونا با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی مواجه شده است به همین علت از تمام مردم فهیم استان تقاضا داریم برای خرید مایحتاج و مواد غذایی مورد نیازشان به واحدهای صنفی هجوم نیاورند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده تنها با اتحاد و انسجام آحاد مردم و شهروندان و حفظ حقوق دیگران قابل رفع است اظهار داشت: تعداد واحدهای صنفی ما در سهر رشت و استان گیلان به ویژه واحدهایی که عرضه کننده مواد غذایی هستند زیاد است و مردم می‌توانند با حفظ آرامش کامل نیازمندی‌های خود را تهیه کنند.

شکریه تلاش و همکاری مجموعه واحدهای صنفی سراسر کشور برای مقابله جدی با بحران انتشار ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های ارائه شده وزارت بهداشت برای انسجام همه ظرفیت‌ها و امکانات جهت حفظ و صیانت از سلامت عمومی، تصمیم به کاهش ساعات کاری واحدهای صنفی شهر رشت گرفتیم.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با تأکید بر اینکه ساعت کار واحدهای صنفی مستقر در بازار مرکزی شهر رشت از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه تعیین شده است ابراز داشت: اصناف و کلیه واحدهای صنفی استان گیلان همواره بر اساس دستورالعمل‌های صادره عمل کرده‌اند و امیدواریم این همکاری آنان همچنان ادامه داشته باشد.