محمد رهبری شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی سابر ایران مقام هشتم جام جهانی شمشیربازی را کسب کرد.

کسب مقام هشتم جهان توسط تیم ملی شمشیربازی ایران به همراه ورزشکار گیلانی

کلانشهر : مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محمد رهبری ورزشکار شایسته و ملی پوش گیلانی که به همراه تیم ملی در رقابتهای جام جهانی لوکزامبورگ حضور یافت، سرانجام به همراه این تیم مقام هشتم جهان را کسب کرد.

مرتضی ورزلدوست افزود: این شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی در جریان این رقابتها ابتدا با قرعه استراحت روبرو شدند و در مرحله دوم نیز، رو در روی تیم بلاروس قرار گرفتند که در نهایت موفق شدند این تیم را با نتیجه ۴۵ بر ۳۶ شکست دهند.

وی ادامه داد: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با ترکیبی ناقص عازم مسابقات جام جهانی لوکزامبورگ شده و محمد رهبری از گیلان را در ترکیب خود داشت، برای صعود به نیمه نهایی مقابل تیم آلمان قرار گرفت که با شکست برابر این حریف قدرتمندش، از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

وی بیان کرد: محمد رهبری به همراه تیم ملی شمشیربازی ایران برای کسب یکی از مقام های پنجم تا هشتم به ترتیب برابر تیمهای فرانسه ، روسیه و آمریکا قرار گرفتند که در نهایت با شکست برابر این حریفان، مقام هشتم جهان را کسب کردند.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: البته محمد رهبری در رقابت های انفرادی مسابقات جام جهانی شمشیربازی لوکزامبورگ در اسلحه سابر نیز حضور یافت که با چهار پیروزی و یک شکست به جدول اصلی صعود کرد اما در این مرحله پس از یک دور استراحت مغلوب حریفش شد و نتوانست به مراحل بعدی صعود کند.

ورزلدوست خاطرنشان کرد: پیش از این نیز ، محمد رهبری به همراه تیم ملی چهارنفره اسلحه سابر در جریان رقابت های جام جهانی لهستان و در بخش تیمی برابر تیم های ژاپن، مجارستان و چین به پیروزی رسیدند تا بالاتر از تیمهای آسیایی چین و ژاپن قرار گرفته و سهمیه تیمی ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن مسجل شود.

محمد رهبری شمشیربازی ملی پوش گیلانی در اسلحه سابر تاکنون مقامهای زیادی را کسب کرده که می توان به کسب مقام ششم جهان به همراه تیم ملی، نایب قهرمانی آسیا و کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جایزه بزرگ اشاره کرد.

نظر شما:

security code