استاندار گیلان با اشاره به کار مداوم پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا و خستگی ناشی از آن در این استان از وزارت بهداشت و برخی استان ها برای اعزام پرستار و پزشک درخواست کمک کرد.

درخواست استاندار گیلان از وزیر بهداشت برای اعزام پرستار و پزشک

کلانشهر : به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگویی با قدردانی از پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اظهار کرد: متأسفانه جامعه درمانی و پرستاری گیلان در روزهای گذشته در راستای مبارزه با ویروس کرونا تعدادی از بهترین نیروهای خود را از دست داده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های و هشدارهای داده سوی از مسئولان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: قطعاً عدم همراهی مردم با مسئولان سبب می‌شود تا نتوانیم در کوتاه‌ترین زمان چرخه انتقال این ویروس را قطع کنیم لذا مردم باید با در خانه ماندن به مسئولان در این مسیر کمک کنند.

استاندار گیلان با اشاره به کمبود تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان این استان از گذشته تاکنون، گفت: گیلان در این حوزه عقب مانده است و به سختی پاسخگوی نیاز خود شهروندان است به همین منظور از همه هموطنان می‌خواهیم که به استان گیلان سفر نکنند.

وی به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در مبادی ورودی استان گیلان برای جلوگیری از ورود مسافر، تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه علائم در مسافران این افراد برای ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه کادر درمانی و پرستاری استان گیلان متناسب با تخت‌های بیمارستانی و برای شرایط عادی است، گفت: در این شرایط و با شیوع یک اپیدمی قطعاً با کمبودهای از نظر نیروی انسانی و درمانی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی درخواستی از وزارت بهداشت برای اعزام پرستار و کادر درمانی و همچنین تجهیزات و امکانات به استان گیلان انجام شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان برای بهبود این وضعیت اقداماتی نیز انجام داده است.

زارع با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران با وجود کار مداوم و خستگی نیازمند جایگزینی برای تجدید نیرو هستند، اظهار کرد: در همین راستا از وزارت بهداشت و برخی استان‌های دیگر درخواست کردیم که ما را در این زمینه یاری دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اضافه شدن تعدادی از کادر درمانی به فعالان عرصه سلامت استان، گفت: افرادی از سپاه پاسداران به استان آمدند و در برپایی بیمارستان ۸۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان رازی رشت مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته تعداد بیماران بهبودیافته و ترخیصی و بستری در گیلان برابری شده است، افزود: قطعاً تلاش‌ها برای قطع چرخه انتقال و شیوع کرونا ویروس در گیلان ادامه دارد.

زارع با تأکید بر لزوم در خانه ماندن مردم، گفت: در حال حاضر برای کنترل ترددها در سطح شهر تنها ۵۰ درصد توان حمل و نقل عمومی فعال است.

وی با اشاره به تعطیل کردن رستوران‌ها، قلیان سراها، تالارها، نمازهای جمعه و جماعات، تأکید کرد: هر واحدی صنفی که از این دستور العمل تخلف کند پلمب می‌شود.

استاندار گیلان به اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در این استان نیز اشاره و بیان کرد: در سه روز گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، از این طریق پایش شده‌اند.


مهر