بیمقدار، نماینده تبریز:

وضعیت عادی نیست، چرا وضعیت را عادی نشان می دهند؟ / کشور باید قرنطینه شود


۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۲ | کد خبر: ۵۹۹۲ چاپ
وضعیت عادی نیست، چرا وضعیت را عادی نشان می دهند؟ / کشور باید قرنطینه شود

کلانشهر: خبرگزاری ایلنا در گزارشی به حواشی موجود پیرامون شیوع ویروس کرونا پرداخته است. در قسمتی از این گزارش ایلنا نوشته است: «شهاب الدین بی مقدار» در گفتگو با ایلنا درباره جلسه اخیر کمیسیون بهداشت که با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: جلسه‌ای اضطراری توسط ریاست کمیسیون بهداشت و با همراهی و حمایت آقای لاریجانی در مجلس تشکیل شده بود و با پیامک اطلاع داده بودند و حدود هفتاد یا هشتاد نفر از نماینده‌ها و مسئولان مربوط به حوزه درمان و کنترل کرونا از جمله وزیر بهداشت نیز حضور داشتند. در این جلسه وزیر بهداشت توضیحاتی در مورد وضعیت کشور درباره کرونا دادند.

نماینده مردم تبریز گفت: نمایندگان شهرهای مختلف وقتی صحبت کردند، وضعیت را آنگونه که توضیح می‌دادند بحرانی بود، با این وجود وقتی رئیس‌جمهور وضعیت را در کشور عادی می‌داند و وزیر کشور هم استانداران را از اقدامات محلی(درباره ورود مسافران) منع کرده است. نمی‌دانم به چه دید نگاه می‌کنند. اما جمع‌بندی صحبت‌های نمایندگان این بود که وضعیت خیلی بحرانی است و باید حتما جدیت داشته باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: آقای لاریجانی به وزیر بهداشت گفت که شما طبق مصوبه شورای امنیت ملی اختیار دارید و می‌توانید به همه نیروها دستور دهید که چه کار کنید چون شما به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا این اختیارات را دارید. لاریجانی مجددا به وزیر بهداشت گفت که شما چرا تا به حال نامه‌ای ننوشتید که به شورای سران بیاید و نیازهای خود را آنجا بیان کنید و بخواهید که تصویب شود؟

وی ادامه داد: بنده و برخی دیگر از نمایندگان پیشنهاد داشتیم که کشور قرنطینه کامل شود و مسافرت‌ها کم شود. این پیشنهاد خوبی بود حداقل برای استان‌هایی که هنوز درگیر نشده‌اند، مسافرت‌ها را کاملا محدود کنیم و نگذاریم که این بیماری پخش شود. آقای لاریجانی گفتند هرآنچه که لازم است به شورای سران بیاورید که ما آنجا تصویب کنیم. رئیس مجلس همچنین گفت که از ستاد نیروهای مسلح آقای باقری هم در جلسات شرکت می‌کند و مقام رهبری هم دستور داده‌اند که همکاری لازم در همه نیروها و ارگان‌هایی که تحت نظر ایشان هستند صورت پذیرد.

نماینده مجلس دهم گفت: تاکید آقای لاریجانی بر صحبت‌های نمایندگان بود و گفتند درمورد بودجه و لوازم و استخدام پرستار و دکتر و هرچه می‌خواهید بیاورید تا ما کامل کنیم و یک مورد هم که خودشان اضافه کردند این بود که این رزیدنت‌هایی که الان کار می‌کنند بیمه نیستند، این ها را حتما بیمه کنید و گفتند بودجه و قانونش را هم به شورای سران بیاورید تا تصویب کنیم که اگر قانونی وجود نداشت این را بعدا به قانون تبدیل می‌کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با اشاره به نامه‌ای که به وزیر کشور نوشته است، گفت: پیشنهاد مشخصی که من در آن جلسه این بود که گفتم ما به هر ایرانی ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم و مملکت را کلا تا پنجم اسفندماه تعطیل کنیم غیر از داروخانه‌ها و جاهایی که لوازم اساسی و غذایی را تولید می‌کنند، سپس قرنطینه را انجام دهیم و این رقمی هم نمی‌شود بلکه رقم آن به طور تقریبی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان می‌شود. در این صورت باید قرنطینه را هم انجام دهیم و رفت و آمدها را محدود کنیم جز در موارد ماموریتی که برای تیم‌های بهداشت و نیروهای امنیتی و... پیش می‌آید که این‌ها هم با رعایت بهداشت رفت و آمد کنند. نانوایی‌ها هم می‌تواند باز باشد و توسط اداره بهداشت نظارت شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بنده نامه‌ای که به وزیر کشور نوشته بودم را برای آقای امیری معاون رئیس‌جمهور هم فرستادم و ایشان هم گفتند که من در هیئت دولت مطرح  می‌کنم. آقای رئیس‌جمهور به چه دلیلی و با راهنمایی چه کسانی می‌خواهد وضعیت را عادی نشان دهد در صورتی که وضعیت عادی نیست؟