فرماندار آستانه اشرفیه :

همدلی و همراهی تمام نهادها و ارگان ها، کلید عبور از بحران کرونا است


۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۲۰:۵۹ | کد خبر: ۵۹۹۷ چاپ

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: همدلی و همراهی تمام نهادها، ارگان ها و مردم شرط لازم برای عبور از گذرگاه کووید19 است.

همدلی و همراهی تمام نهادها و ارگان ها، کلید عبور از بحران کرونا است

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ دکتر محمودی فرماندار در یازدهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که با حضور سرهنگ مصطفی پور ، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان برگزار شد اظهار داشت: در مقابله با بیماری کرونا باید حساس باشیم ولی نترسیم ، هر کجا بترسیم و امید خود را از دست دهیم شکست خواهیم خورد و هر کجا امید، نشاط داشته باشیم می توانیم مقاومت کنیم.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: به طور قطع حفظ روحیه نشاط و شادی موجب ارتقای توانمندی انسان در برابر بیماری ها و کاهش خطرپذیری در برابر بیماری ها خواهد داد.

محمودی ادامه داد: توجه به نقاط محروم شهرستان‌ و ضرورت حساس سازی و اطلاع رسانی به مردم در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های عملیاتی مطابق با فکر و خرد، ادامه داد: ویروس کرونا ناخوانده‌ای خطرناک است که سابقه ابتلا در کشور را نداشته و واکسن موثری نیز تاکنون برای آن ارایه نشده و بهترین راه برای مقابله با آن تمرکز بر پیشگیری است و بنابر ارزیابی اقدامات صورت گرفته در خصوص این بیماری نشان از سطح همدلی و درک بالای مردم و مسوولان شهرستان دارد که باید تا مهار کامل بیماری با حساسیت و جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های بیگانه و عناصر ضد انقلاب افزود: این رسانه‌ها با تغییر حقایق به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و لذا شهروندان اطلاع رسانی صحیح، صریح و شفاف را از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنند.

این مقام مسئول افزود: شیوع سریع ویروس کرونا در کشور هشداری در زمینه لزوم پیش‌آمادگی برای هر عامل تهدید سلامت است و با وجود اینکه بروز این معضل بهداشتی سابقه در کشور نداشت اما، با اقدامات هدفمند و موثر سطح قابل قبولی از کاهش سرعت انتقال ویروس نسبت به هفته های قبل محقق شده و نیاز است این اقدامات با حساسیت و جدیت و مسئولیت‌پذیری بالا دنبال شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا مکلف به گندزدایی و ضدعفونی روزانه در یک تا ۲ نوبت هستند و شهرداری آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر  نیز از هفته های گذشته تاکنون در نوبت‌های مکرر بیمارستان، مراکز درمانی، وسایل نقلیه ناوگان عمومی شهری و سرویس‌های بهداشتی عمومی را ضدعفونی کرده و هرآنچه که به خدمات عمومی شهری بازمی‌گردد از دایره نظارت و گندزدایی به دور نمانده است که این اقدامات جای تقدیر دارد.

محمودی در پایان بار دیگر از مردم فهیم شهرستان خواست برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند تا زنجیره گسترش ویروس به امید خداوند متعال قطع شود.