معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: ظرفیت هتل های استان برای بهره گیری بیماران کرونا که بهبود یافته و دوران نقاهت را طی می کنند، آماده است.

اعلام آمادگی جامعه هتلداران در نقش پشتیبان بیمارستان ها

کلانشهر : حمیدرضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جامعه هتلداران در استفاده از ظرفیت هتل ها بعنوان پشتیبان بیمارستانها در امر اسکان و درمان بیماران اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: هتلداران بر اساس شیوه های اعلام شده بهداشتی نهایت نکات ایمنی را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت می کنند و این اعلام آمادگی در راستای همراهی جمعی در این بحران است.

مدیر عامل جامعه هتلداران گیلان اعلام کرده بود : با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان گیلان و اعلام رسمی این استان به عنوان یکی از کانونهای کرونا و اطلاعیه ای که در خصوص لغو رزروهای بخش اقامتی صادر شد، بخش گردشگری گیلان شامل رکود کاری صددرصد شده است.

جواد عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه فعالان عرصه گردشگری با رعایت نکات پیشگیری از ویروس کرونا آماده ارائه خدمات هستند اما با توجه به توصیه هایی که شده هیچ گونه گردشگری برای پذیرش وجود نداردو پذیرش نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت کار ما مهمانداری است، گفت : با توجه به شرایط اعلام شده در خصوص وجود بیماری کرونا توصیه می کنیم گردشگران به گیلان سفر نکنند زیرا حفظ امنیت میهمانان یکی از شرایط میهمانداری و میهمان نوازی است، اما رزروها حتی برای تعطیلات نوروز در حال کنسل شدن است و چون شرایط ویژه حاکم شد و عواملی بوجود آمد که از اراده طرفین خارج است لغو رزروها بدون جبران خسارت انجام می شود.

مدیرعامل جامعه هتلداران گیلان ادامه داد: مکاتبه ای مبنی بر درخواست حمایت دولتی با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده ایم و امیدواریم پاسخ مثبت دریافت کنیم چرا که این اتفاقات تجربه جهانی داشته و دولت ها در زمان بروز بحران ها به کمک می آیند.
عباسی گفت: حال که از ما خواسته شده استردادها بدون جبران خسارت انجام شود، ما نیز از دولت درخواست حمایت داریم.

نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.

گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.


ایرنا